مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com
مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

محرم

" عشق "
یک سینه و هفتاد و دو سر می خواهد
بچه بازیست مگر عشق! جگر میخواهد!!!!!
!

تیم بوکس جوانان ایران دوشنبه عازم ترکیه می‌شود


تیم بوکس جوانان ایران با ترکیب هشت بوکسور دوشنبه هفته جاری برای شرکت در جام احمد کومرت عازم کشور ترکیه می‌شود.
به گزارش سایت رسمی فدراسیون بوکس،تیم بوکس جوانان ایران برای حضور در رقابت های جام احمد کورت دوشنبه ۲۷ مهرماه عازم کشور ترکیه می شود. ملی‌پوشان ایرانی تا سوم آبان‌ماه در این رقابت ها حضور دارند. فدراسیون بوکس ترکیه همچنین از احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس و جلال رنجبر مشاور وی برای حضور در مراسم افتتاحیه این جام دعوت بعمل آورده است.

اسامی هشت بوکسور اعزامی به این رقابتها عبارتند از:

۵۲ کیلوگرم: رضا صالحی
۵۶ کیلوگرم: علی ایرانمنش
۶۰ کیلوگرم: کامیاب مرادی
۶۴ کیلوگرم: علی زنگی‌آبادی
۶۹ کیلوگرم: یزدان احمدی
۷۵ کیلوگرم: میثم قشلاقی
۹۱ کیلوگرم: علی جمالی
+۹۱ کیلوگرم: پوریا امیری

محمد عاشری به عنوان سرمربی، شهریار روشن و عیسی گل‌محمدی به عنوان مربی و محمد شهبازی به عنوان داور این تیم را همراهی می‌کنند.

خروج از رکود سه ساله؛/ اعلام آمادگی هفت تیم برای حضور در لیگ بوکس


به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایرنا فریبرز شمس مسوول سازمان لیگ فدراسیون بوکس، گفت: تاکنون تیم های پیوند ساپکو، شهدای هویزه، هیات سیستان و بلوچستان، هیات خوزستان، هیات مازندران، هیات ارومیه و نماینده کرج برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند و هنوز زمان برای دیگر باشگاه ها نیز باقی است.
وی افزود: هفته آینده و در نشست هیات رییسه فدراسیون بوکس، گزارشی از روند سازمان لیگ ارائه خواهم کرد و سپس با برگزاری جلسه با رییس فدراسیون در خصوص زمان آغاز و نحوه برگزاری لیگ تصمیم گیری می کنیم. شمس در مورد اینکه مسابقات امسال با چه روشی برگزار می شود؟ پاسخ داد: هنوز در خصوص اینکه مسابقات را در یک یا دو گروه برگزار کنیم، تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.
وی در مورد زمان برگزاری احتمالی فصل جاری لیگ بوکس عنوان کرد: به احتمال فراوان لیگ را از اواخر آبان ماه آغاز خواهیم کرد. دبیر پیشین فدراسیون بوکس در خصوص اینکه چه تمهیداتی برای برگزاری مطلوب این رقابت ها اندیشیده شده است؟ اظهار کرد: تمامی قراردادها باید در فدراسیون ثبت شود و برنامه کامل مسابقات را مصوب و ارائه خواهیم کرد تا مسابقات با نظم برگزار شود.
وی توضیح داد: گروهی را به عنوان سازمان لیگ تشکیل دادیم تا اقدامات و برنامه ریزی لازم را برای برگزاری لیگ انجام دهیم و مشکلات را به حداقل برسانیم. شمس ادامه داد: تدابیری خواهیم داشت تا بازیکنان و مربیان تمامی حق و حقوق خود را از باشگاه ها دریافت کرده و تیم ها نتوانند مسابقات را نیمه کاره رها کنند. وی در خصوص اینکه چرا از بین هفت تیم درخواست دهنده برای حضور در لیگ، 5 تیم هیات استانی هستند، گفت: این تیم ها با حامیان مالی وارد لیگ می شوند و تنها نام آنان هیات استان است.
شمس با اشاره به اینکه بوکس نیاز به حمایت صدا و سیما دارد، گفت: مذاکراتی انجام دادیم تا پیکارهای لیگ از طریق شبکه ورزش یا حداقل از شبکه های استانی پخش شود. بدون تردید این مساله می تواند حامیان مالی را به سرمایه گذاری در رشته بوکس ترغیب کند.مسوولان فدراسیون بوکس در حالی به دنبال برگزاری لیگ برتر هستند که این پیکارها در سه سال گذشته برگزار نشده است و در ادوار قبلی نیز بسیاری از تیم ها، لیگ را نیمه کاره رها می کردند.

منبع : http://www.parset.com/FaNews

بوکس قهرمانی جهان در دوحه / قهرمانی کوبا با 4 طلا

تهران / خبرگزاری صدا و سیما / ورزشی 1394/07/24


روسیه وآذربایجان بالاتر از قزاقستان دوم وسوم شدند

25مهر94
هجدهمین دوره رقابت های بوکس آماتوری قهرمانی جهان و انتخابی المپیک ریو دیشب در دوحه قطر پایان یافت و تیم کوبا به مقام قهرمانی رسید.

به گزارش پایگاه اختصاصی مسابقات ، در این دوره از رقابت ها 260 بوکسور از 73 کشور جهان حضور یافتند.نتایج و برنامه دیدارهای فینال اوزان مختلف به شرح زیر است :

* مگس وزن سبک (49 کیلوگرم) :
واسیلی یگوروف از روسیه 0 - 3 یوانیس آرگیلاگوس از کوبا
در این وزن روگن لادون از چک و دیمیترو زاموتایف از اوکراین سوم مشترک شدند.

* مگس وزن (52 کیلوگرم) :
یوسبانی ویتیا از کوبا - الوین مامیش زاده از جمهوری آذربایجان
- در این وزن هو جیان گوآن از چین و محمد فلیسی از الجزایر در رده سوم قرار گرفتند.

* خروس وزن (56 کیلوگرم) :
مرادجون احمدعلی اف از ازبکستان 0 - 3 مایکل کانلان از جمهوری ایرلند
- د این وزن شیوا تاپا از هند و ژیمیتری آسانو از بلاروس برنز مشترک دریافت کردند.

* سبک وزن (60 کیلوگرم) :
لازارو آلوارس از کوبا 3 - 0 آلبرت سلیم اف از جمهوری آذربایجان
- النور عبدورایموف از ازبکستان و رابسون کونسیسائو از برزیل مدال برنز گرفتند.

* میان سبک وزن (64 کیلوگرم) :
ویتالی دونایتسف از روسیه 2 - 1 فضل الدین غیب نظراف از ازبکستان
- در این وزن یاسنیل تولدو از کوبا و ووتیچای ماسوک از تایلند سوم مشترک شدند.

* فوق سبک وزن (69 کیلوگرم) :
دانیار یلیوسینوف از قزاقستان 2 - 1 محمد ربیع از مغرب
- پرویز باقراف از جمهوری آذربایجان و لیو وی از چین در رده سوم قرار گرفتند.

* میان وزن (75 کیلوگرم) :
آرلن لوپز از کوبا 3 - 0 بکت امیر ملیکوزیف از ازبکستان
- حسام عبدین از مصر و مایکل اولیری از جمهوری ایرلند مدال برنز مشترک گرفتند.

* نیمه سنگین وزن (81 کیلوگرم) :
جو وارد از جمهوری ایرلند 1
- 2 خولیو سزار لاکروز از کوبا
- الشاد رسولوف از ازبکستان و پاول سیلیاگین از روسیه در رده سوم جای گرفتند.

* سنگین وزن (91 کیلوگرم) :
اریسلاندی ساوون از کوبا 0 - 3 یوگنی تیشچنکو از روسیه
- عبدالقادر عبدالله اف از جمهوری آذربایجان و گئورگ مانوکیان از اوکراین در رده سوم قرار گرفتند.

* فوق سنگین وزن (91+ کیلوگرم) :
ایوان دیچکو از قزاقستان 0 - 3 تونی یوکا از فرانسه
- در این وزن بهادر جلال اف از ازبکستان و جوزف جویس از انگلیس به مدال برنز رسیدند.
- تیم ملی بوکس ایران قرار بود در این رقابت ها با 3 بوکسور (سجاد محرابی در 75 کیلوگرم، حسین شاهینی در وزن 81 کیلوگرم و رضا مرادخانی در 91 کیلوگرم) شرکت کند اما پس از مصدومیت شاهینی دو بوکسور دیگر به علل نامعلومی اعزام نشدند.

رده بندی مدالی پایانی :

1- کوبا 4 طلا 2 نقره 1 برنز
2- روسیه 2 1 1
3- جمهوری آذربایجان1 1 2
4- جمهوری ایرلند 1 1 1
5- فرانسه 1 - -
5- مغرب 1 - -
7- ازبکستان - 3 3
8- قزاقستان - 2 -

- تیم قزاقستان - قهرمان دوره قبل - در کسب مدال طلا ناکام ماند.در این دوره 18 کشور به مدال دست یافتند.

رقابت های بوکس آماتوری قهرمانی جهان از سال 1974 زیر نظر فدراسیون بین المللی این رشته (آیبا) تاسیس شد و در رده بندی کلی مدالی ، کوبا با 71 طلا ، 32 نقره و 25 برنز پیشتاز است و روسیه (با احتساب نتایج شوروی سابق) با 38 طلا ، 32 نقره و 37 برنز دوم و آمریکا با 16 طلا 9 نقره و 16 برنز سوم هستند.

بوکسورهای ایران تا کنون موفق به کسب مدال از رقابت های جهانی نشده اند.

وینکوف به کشورش بازگشت/ پایان همکاری با مربی اوکراینی؟

پس از خداحافظی با مسئولان فدراسیون بوکس

"ولادیمیر وینکوف" سرمربی اوکراینی تیم ملی بوکس چهارشنبه شب تهران را به مقصد اوکراین ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ "ولادیمیر وینکوف" سرمربی تیم ملی بوکس ایران در حالی چهارشنبه شب به کشورش بازگشت که، روز دوشنبه جلسه کمیته فنی با حضور رییس فدراسیون، مربیان تیم های ملی و اعضای کمیته فنی برگزار شد. در این جلسه احمد ناطق نوری(رئیس فدراسیون)، روح الله حسینی(نایب رئیس)، علی دانشمند فرد(دبیر)، غلامرضا کریمی، ولادمیر وینکوف، (سرمربی تیم ملی) علیرضا استکی، اکبر احدی، محمد عاشری و ابراهیم عبادی حضور داشتند.

در جلسه‌ای که روز دوشنبه برگزار شد،‌ گویا تصمیماتی در مورد ادامه یا عدم همکاری با سرمربی اوکراینی تیم ملی اتخاذ شده که مسئولان فدراسیون در مورد آن به صورت شفاف اطلاع رسانی نمی‌کنند، اما آخرین خبرها حاکی از آن است که "ولادیمیر وینکوف" سرمربی اوکراینی تیم ملی بوکس ایران پس از خداحافظی با مسئولان فدراسیون روز چهارشنبه ایران را به مقصد اوکراین ترک کرد که به معنی پایان همکاری خواهد بود.

وینکوف اوکراینی در حالی چهارشنبه شب راهی کشورش شد که طبق صحبت‌های احمدناطق نوری او تا 10 آبان ماه با فدراسیون بوکس قرارداد دارد، اما بازگشت ولادیمیر به کشورش آن هم دو روز پس از برگزاری جلسه کمیته فنی چیز دیگری را نشان می‌دهد و گویا مسئولان فدراسیون با وینکوف بدون سر و صدا قطع همکاری کرده‌اند.

طبق آخرین خبرها، وینکوف پیش از رفتن به اوکراین با تمام مسئولان فدراسیون، مربیان و اعضا تیم ملی خداحافظی کرده است.

مبحث کمکهاى اولىه در ورزش


اصول ایمنی و کمکهای اولیه 

 بروز صدمات و حوادث در ورزش امری اجتناب ناپذیر است و همواره ورزشکاردرمعرض یکسری خطرات بالقوه ای قرار دارد که در صورت اطلاع از مکانیسم آسیب و نحوه درمان این صدمات ، از ناتوانیهای بعدی ورزشکار کاسته می شود.

اگر مربی و مددکار ورزشی در مورد اقدامات اولیه ورزشی تعلیم درستی ببینند این ناتوانیها به حداقل خواهد رسید، کما اینکه امروزه در جامعه ورزشی مملکت ما مربیان ناآزموده بر صدمه حاصل از ورزش نیز دامن می زنند.

در حال حاضر ، پیشگیری ، تشخیص و مراقبت صحیح از صدمات ورزشی دارای اهمیت ویژه ای است.

 

تعریف کمکهای اولیه

 به مجموعه اقدامات ، عملیات و مراقبتهایی گفته می شود که بلافاصله بعد از حادثه و تصادف به آسیب دیدگان یا مجروحان حادثه صورت می گیرد، تا از عواملی که زندگی و سلامت آنها را تهدید می کند ، جلوگیری کرده و از وخامت حادثه بکاهد و تا رسیدن پزشک به محل حادثه و یا رساندن آنها به مراکز درمانی ادامه یابد.

منظور از این کمکها نه تنها نجات مریض یا مصدوم از خطر مرگ است ، بلکه تقلیل و کم کردن ناراحتی و درد مریض ، چه از لحاظ روحی و چه از نظر جسمی ، توسط اقدامات و مراقبتهای کمک کننده که آن نیز جزو کمکهای اولیه محسوب می شوند.

آشنایی با روشهای صحیح کمکهای اولیه به مصدومان ،سبب می گردد که فرد بهبود ی خود را سریهتر به دست آوردو بتواند به ادامه فعالیت مفید و موثر خود بپردازد، اما اگر از روش صحیح کمکهای اولیه و انتقال مصدومین به بیمارستان و مراکز درمانی اطلاع و آگاهی کافی نداشته باشیم ، در صورت بروز هر گونه حادثه و صدمه ای ، ممکن است به دلیل عدم جابجایی صحیح و رساندن بیموقع امدادهای ضروری به وی ، موجب بروز صدمات و خطرات جانی جدی و خطرناکی برای او بشویم.

صدمات و جراحاتی که به ورزشکاران وارد می شود، به علل مشخصی از ضرباتی که به افراد معمولی در اجتماع وارد می شود، متمایز هستند و باید به آنان توجه خاصی بشود. زیرا وجود قدرت جسمانی و فیزیکی مناسبی که در ورزشکاران جوان وجود دارد، این قدرت بدنی صدمات وارده را زودتر ترمیم نموده و دوران نقاهت بیماری را کوتاهتر می کند.




2

تمامی تیمهای ورزشی باید حتماََ پزشک داشته و در تمرینات و مسابقات حضور داشته باشد و صدمات احتمالی را بموقع درمان کند، اتخاذ تصمیم به عهده پزشک است که بازی را ادامه دهد یا نه و بستگی مستقیمی به نظر وی دارد.

فشارواصراربه ورزشکار مجروح برای ادامه مسابقه صرفاََبرای بردوباخت خطرناک است.

بهتر است پزشک به کمک دیگران او را به کنار زمین بیاورد و در انتقال مصدوم نیز باید شرایط صحیح و اصولی رعایت شود تا آسیب جزیی به آسیب کلی تبدیل نشود.

 

نکاتی که کمک کننده باید آنها را رعایت کند :

1- در زمان کمک رسانی هر چه قدر حادثه بزرگ باشد، باید کمک کننده آرامش و خونسردی خود را حفظ کند.

2- باید مصدوم رااز نظر روحی چون بسیار ضعیف شده است کمک کردوکاری نکنیم که او تحت فشار روحی بیشتری قرار گیرد.

3-به محض رسیدن به محل حادثه باید میزانجراحات و صدمات را مشخص نماییم.

4- کمکهای اولیه را به ترتیب و با توجه به اهمیت پشت سر هم انجام دهیم.

5- اگر مریض یا مصدوم در اثر آسیب هایی مانند غرق شدن یاصدمات دیگر دچار مشکلات تنفسی و قلبی شده باشد، باید ابتدابه او ماساژ قلبی و تنفس مصنوعی بدهیم .

توجه به نکات دیگر از جمله دور کردن مجروح از محیط خطر – کنترل راههای تنفسی و بازرسی علائم حیاتی بدن ( نبض – تنفس – فشار خون )اقدامات لازم جهت جلوگیری از خونریزی – کنترل شکستگیها – دررفتگیها باید مد نظر باشد.

به عنوان یک مربی ما اغلب اولین کسانی هستیم که بایک آسیب دیدگی برخورد می کنیم.

پس از آنجاکه اغلب ، پزشک حاضر نیست، ما مسئول انجام کمکهای اولیه هستیم .



ما به عنوان یک مربی جهت رعایت اصول ایمنی در هنگام فعالیت لازم است مواردی رامد نظر قرار دهیم .

1- برنامه فعالیتی و تمرینی را با دقت طراحی کنیم.

2- دستور العمل صحیحی را در اختیار آنان بگذاریم.

3- محیط ایمنی را بوجود آوریم.

4- وسایل مناسب و کافی در اختیار بازیکنان قرار دهیم .

5- ورزشکاران را گروه بندی نماییم.

6- بازیکنان را در زمینه آسیب دیدگیهاو ناتوانیها ارزیابی کنیم.

7- فعالیت را به دقت دنبال کنیم .

8- از ورزشکاران و والدینشان رضایتنامه کتبی تهیه نماییم.

9- کمکهای اولیه را بیاموزیم.

ما به عنوان یک مربی ، یکی از اعضای مهم تیم پزشکی ورزشی هستیم و می توانیم مراقبتهای پزشکی ، ورزشی را در طی مراحل زیر انجام دهیم .

1- کمک به پیشگیری از آسیب دیدگیهابا استفاده از روشهای آموزشی مناسب

2- دستور العمل ایمن و موثر تکنیکهای ورزشی و سرپرستی دقیق

3- پیشگیری از وارد شدن آسیب بیشتر به بازیکن آسیب دیده

4- مطمئن شویم که یک بازیکن آسیب دیده تحت رسیدگی پزشکی صحیح قرار دارد.

5- در مورد آسیب دیدگی بازیکن یاپیشرفت او در توانایی هایش اطلاعات کسب کنیم.

6- به عنوان رابطی بین تیم پزشکی و بازیکن آسیب دیده عمل کنیم.

زمانی که گروه نجات می رسد تابیمار را به اورژانس می رسانیم ، ما نقش مهمی رابه عهده داریم از جمله:

1- موقعیت های شلوغ را باید کنترل کنیم .

2- به حرکت دادن بازیکن باید کمک کنیم .

3-اطلاعاتی در موردچگونگی آسیب دیدگی جمع آوری کنیم.

4- بازیکن رااز صدمات بیشتر مراقبت کنیم.

5- شخصی رابرای مطلع کردن اورژانس بفرستیم .

6- آسیب دیدگی را ارزیابی کنیم .

7- کمکهای اولیه را به کار گیریم.

در واقع،رفتار ما در اولین دقایق یک آسیب دیدگی بسیار مهم می باشد.

ممکن است مصدوم دچار کم خونی ، تورم ، مشکل تنفسی و سایر مشکلات باشد. اگر ما صحیح و سریع عمل کنیم ، می توانیم زیانهای یک آسیب دیدگی رابه حداقل برسانیم.

هر چند به عنوان فردی که کمکهای اولیه را می دانیم ، هیچوقت سعی نکنیم که کار یک پزشک را انجام دهیم .بایدوظایف خود رابدانیم ،تازمانی که شایسته مراقبت ازفرد مصدوم نیستیم ، زیر بار مسئولیت آن نبایدبرویم .در زمانی که کادر پزشکی حضور دارند ، کنترل کامل رابه آنان باید بدهیم ودرصورت نیاز به آنان کمک کنیم .چون ممکن است بازیرپاگذاشتن حدودو قوانین زیانی را به بار آوریم و به مدت زیادی یک بازیکن رارنج دهیم و اگر غیرمسئولانه عمل کنیم و به ورزشکارآسیب برسانیم تحت تعقیب قانون قرارخواهیم گرفت.


قلم نگار