مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com
مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

اردوی ترکیه



طبق برنامه‌ریزی فدراسیون بوکس و نظر مساعد کادر فنی، تیم ملی قرار است با 13 بوکسور در اردوی مشترک ترکیه شرکت کند.


هومن طوقانی در وزن 49 - کیلوگرم، آرمین امجدیان و فروتن گل‌آرا در وزن 60- کیلوگرم، دانا اسماعیل‌زاده در وزن 64 - کیلوگرم، امین قاسمی‌پور در وزن 69 - کیلوگرم، سجاد محرابی و جهانگیر عراقی در وزن 75 - کیلوگرم، محمد ستارپور و احسان روزبهانی در وزن 81- کیلوگرم، علی مظاهری و رضا مرادخانی در وزن 91 - کیلوگرم و جاسم دلاوری و مجید سپهوند در وزن 91+ کیلوگرم نفرات اعزامی ایران به این رقابت‌ها هستند.

در مبارزات انتخابی درون اردویی که روز گذشته برگزار شد در وزن 75 کیلوگرم سجاد محرابی برابر جهانگیر عراقی پیروز شد و در وزن 91 کیلوگرم رضا مرادخانی هم سالار غلامی را از پیش رو برداشت تا به اردوی مشترک ترکیه اعزام شوند.

طوقانی، امجدیان و اسماعیل‌زاده دانش‌آموز هستند و در صورتی که کار خروج از کشورشان درست نشود شاید به اردوی ترکیه اعزام نشوند.

اکبر احدی، سرمربی تیم ملی بزرگسالان در مورد این اردوی مشترک گفت: بر اساس دعوتنامه‌ای که به دست ما رسیده این اردو قرار است از 27 خرداد به مدت 14 روز با حضور تیم ملی ترکیه برگزار شود. 10 تیر به کشور بازمی‌گردیم و اردوها ادامه می‌یابد تا تیم ملی به تورنمنت چین اعزام شود. تورنمنت چین هم 20 تیر است که قرار است با 10 بوکسور در این رقابت مهم شرکت کنیم.

بوکس حرفه ای

در 15 ژانویه در کشور فیلیپین مبارزه 12 راندی سبک وزن بین دان نازارنو و رونل اسپاراس برای عنوان این وزن در کشور فیلیپین انجام گرفت که نهایتا در راند سوم اسپاراس مغلوب نازارنو گردید و این عنوان را از دست داد. نازارنو با 20 پیروزی و 11 شکست از بین 1706 بوکسور حرفه ای سبک وزن جایگاه 180 را در رده بندی به خود اختصاص داده است و این درحالی است که در کشور خودش او به عنوان سومین بوکسور سبک وزن شناخته میشود. او در آوریل 2010 در دوران نوجوانی برای قهرمانی در سازمان wbc با بوکسوری بنام کوزاو در رینگی از کشور روسیه مبارزه کرد و با اختلاف امتیاز شکست خورد.

قهرمانان بوکس سنگین وزن جهان که مدال المپیک کسب کردند:


1- فلوید پاترسون 1952 هلسینکی ، میان وزن Middleweight
2- محمدعلی 1960 رم ، سنگین وزن سبک Lightheavyweight 
3- جوفریزیر 1964 توکیو ، سنگین وزن Heavyweight 
4- جورج فورمن 1968 مکزیک ، سنگین وزن Heavyweight 
5- لئون اسپینکس 1976 مونترال ، میان وزن Middleweight

طی 100 سال گذشته در بین قهرمانان بوکس آماتور این 5 بوکسور توانستند پس از قهرمانی در مسابقات المپیک ، عنوان قهرمانی جهان را بدست آورند.

تاریخ بوکس حرفه ای:



نبرد جو فریزیر و جیمی آلیس بر سر عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان

16 فوریه 1970 برابر با 27 بهمن 1349 
نبرد جو فریزیر و جیمی آلیس بر سر عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان. فریزیر که در مارچ 1968 با شکست دادن باستر ماتیس عنوان قهرمانی WBC را بدست آورده بود در شرایطی با آلیس روبرو شد که حریفش عنوان قهرمانی WBA را پس از شکست دادن جری کواری در آوریل 1968 بدست آورده بود. این مسابقه در مدیسین اسکوئر گاردن نیویورک با قضاوت تونی پرز امجام شد. دیداری که قرار بود در 15 راند برگزار شود ، طولی نکشید و فریزیر در دور پنجم کار آلیس را یکسره کرد و عنوان قهرمانی بلامنازع جهان را از آن خود نمود. این دو در شرایطی به مصاف هم رفتند که عنوان قهرمانی جهان از دارنده عنوان یعنی محمدعلی سلب شده بود و برگزارکنندگان بوکس حرفه ای برای آنکه عنوان جدید قهرمانی بوکس سنگین وزن جهان را بین مدعیان مشخص نماید 16 بوکسور را در دو گروه 8 نفره به رقابت انداختند.( 8 بوکسور برای عنوان WBC ، 8 بوکسور برای عنوان WBA ) سرانجام فریزیر و آلیس پس از شکست دادن تمامی رقبا برای تعیین قهرمان واقعی سنگین وزن جهان در 16 فوریه 70 به مصاف هم رفتند.

نبرد شگفت انگیز بوکسوری از پورتوریکو:


میگوئل کوتو از پورتوریکو موفق شد سرجیو گابریل مارتینز که در سال 2010 به عنوان برترین بوکسور سال به دنیا معرفی شده بود را طی یک نبرد شگفت انگیز مغلوب کند و این درحالی بود که اولین تجربه اش را در دسته وزنی جدید به اجرا درآورد. این نبرد مربوط به کسب عنوان قهرمانی جهان در سازمان wbc در دسته میان وزن در دوهفته پیش در رینگی از کشور آمریکا به نمایش درآمد. خاطر نشان میشود که کمربند قهرمانی میان وزن این سازمان حدود 2 سال پیش در تصاحب مارتینز بود که در این مبارزه درعین ناباوری این کمربند را از دست داد وتسلیم میگوئل نمود. مبارزه مذکور به عنوان یکی از بااهمیت ترین رقابت های سال 2014 قلمداد میشود و این امکان وجود دارد که میگوئل با توجه به جنگندگی مثال زدنی اش به عنوان کاندیدای برترین بوکسور امسال معرفی شود.
رده بندی جهانی:
در بین بوکسورهای حرفه ای دسته میان وزن سرتاسر جهان نام 1246 نفر در رنکینگ جهانی رده بندی شده و از این بین میگوئل در سطر دوم و مارتینز در سطر ششم برترین ها قرار گرفته اند. هر کدام از این بوکسورها در کشور خودشان نیز در صدر رده بندی جای گرفته اند.
وضعیت سرجیو مارتینز:
این بوکسور 39 ساله دارای 178 سانتی متر قد و 72 کیلوگرم وزن میباشد.وی آرژانتینی الاصل مقیم اسپانیا میباشد. او که از سن 20 سالگی به رشته بوکس روی آورده در سال 1997 وارد رینگ حرفه ای شد و تاکنون تعداد 51 پیروزی 3 شکست و 2 تساوی را در کارنامه اش ثبت کرده است. از نکات قابل توجه درخصوص او وجود استعداد و قابلیت های مثال زدنی اش میباشد به طوری که در سال 2010 از بین تمام بوکسورهای حرفه ای جهان عنوان جنگنده ترین بوکسور سال را به خودش اختصاص داد. همچنین در همان سال عنوان قهرمانی میان وزن جهان در سازمان های wbc-wbo را درتصاحب خود درآورد.
وضعیت کوتو:
میگوئل دارای 33 سال سن 170 سانتی متر قد و 71 کیلوگرم وزن میباشد.ملیت او کشور پرتوریکو میباشد و این درحالی است که در کشور آمریکا متولد شده و هم اکنون در پورتوریکو زندگی میکند. وی در دوران آماتوری نیز مدالهای مختلفی کسب کرد که بهترین آنها مدال نقره مسابقات جهانی آرژانتین در 1998 بود. درسال 2001 وارد رینگ حرفه ای شد و هم اکنون کارنامه اش مشتمل بر 39 پیروزی و 4 شکست میباشد. میگوئل تا پیش از آخرین نبردش در دسته کمتر از میان وزن مبارزه میکرد و در آن دسته وزنی سابقه کسب عنوان قهرمانی جهان در سازمان های wbc-wbo-wba را البته نه بطور یکجا بلکه بطور متناوب داشته است.

جدال برترین بوکسورهای آلمان و آرژانتین

برای کسب عنوان قهرمانی جهان در سازمان wba در دسته کمتراز سنگین وزن

برترین بوکسورهای حرفه ای کمتراز سنگین وزن کشورهای آلمان و آرژانتین برای کسب عنوان قهرمانی جهان در سازمان فوق در تاریخ 7 ژانویه جدال دیدنی داشتند. این نبرد در رینگی از کشور آلمان به نمایش درآمد و طی آن یورگن از آلمان موفق شد پس از 12 راند مبارزه و با اختلاف امتیاز بوکسور آرژانتینی به نام روبرتو بولونتی را مغلوب کند و بدین ترتیب از کمربند قهرمانی wba جهان که 2 ماه پیش تصاحب کرده بود دفاع کند. 
رده بندی جهانی:
هم اکنون در دسته 600/79 کیلوگرم نام 1008 بوکسور حرفه ای از سرتاسرجهان در رنکینگ جهانی به ثبت رسیده که از این بین یورگن برامر در سط پنجم و روبرتو بولونتی در سطر بیست و هفتم برترین های جدول رده بندی شده اند. ضمن اینکه هرکدام از آنها در کشور خودشان به عنوان برترین بوکسور شناخته میشوند.
وضعیت یورگن برامر:
این بوکسور 35 ساله دارای 181 سانتی متر قد و 79 کیلوگرم وزن میباشد. وی در دوران آماتوری اش مدال برنز مسابقات جوانان اروپایی 1995 مجارستان را بر گردن آویخت و در سال 1966 نیز طلای جوانان جهانی کوبا را تصاحب کرد. اودرآن دوران چند پیروزی غیر منتظره را بدست آورد و مقابل تعدادی از بوکسورهایی که هم اکنون جزو ابرقدرتها محسوب میشوند پیروز شد. بوکسورهایی همچون ریکی هاتون-فلیکس اشتورم و کارل فروچ، درآن دوران مقابل یورگن برامر مغلوب شئه بودند. یورگن در سال 1999 اولین تجربه حرفه ای اش را پشت سر گذاشت و کارنامه اش هم اکنون شامل 44 پیروزی و 2 شکست میباشد. وی درسال 2009 نیز موفق به تصاحب کمربند قهرمانی در سازمان wbo شده بود.
وضعیت روبرتو بولونتی:
این بوکسور 35 ساله دارای 180 سانتیمتر قد و 79 کیلوگرم وزن میباشد و در سال 2005 وارد رینگ حرفه ای شد و تاکنون 35 پیروزی و 3 شکست را تجربه کرده است. وی دو هفته پیش مهمترین نبرد دوران حرفه ای اش تا کنون را تجربه کرد و هرچندکه مغلوب شد ولی 12 راند دوام آوردن مقابل بوکسوری قدرتمند و صاحب نام همچون(یورگن برامر) نشان از قابلیتهای روبرتو بولونتی میباشد.

تمرینات با وزنه چه کاری انجام می دهد؟

باوجود پیشرفت دانش ورزشی اغلب بوکسورها از تمرینات جدی با وزنه خود داری می کنند.با وجود اینکه ورزشهایی مثل فوتبال و بسکتبال و حتی دو و میدانی از تمرینات با وزنه برای بالا بردن قدرت و بهره وری در مسابقات استفاده می کنند اما هنوز بسیاری از بوکسورها بخصوص بوکسورهای قدیمی و حتی معروف تمرینات با وزنهرا آنچنان جالب نمی دانند و حرفهایی از قبیل کاهش انعطاف پذیری و کاهش سرعت و خستگی و وقت گیر بودن را می زنند. 
چند سال قبل فدراسیون بوکس آماتور آمریکا گزارشی را در زمینه تمرینات با وزنه بوکسورهای معروف اروپایی و امریکایی منتشر کرد.در آن از بوکسورهایی چون اواندر هالی فیلد و شین موسلی و کوستا زیو و...نام برده شده بود که آنها توانسته بودند با تمرینات با وزنه به نتایج مطلوبی در مسابقات دست پیدا کنند.در این متن شما را با چگونگی تمرینات با وزنه و آمادگی برای مسابقه داخل رینگ آشنا خواهید شد.
دو بوکسور را در نظر بگیرید که از لحاظ مهارتی مثل هم باشند.همچنین از لحاظ سرعت هم مثل هم باشند.پس چه چیزی می تواند آنها را از هم جدا و قابل مقایسه کند؟ مثلا استیل مبارزه و جرات و شهامت هم می تواند دخیل باشد.اما اگر این دو هم برابر بود چه؟ اینجا مسئله قدرت و توان مطرح می شود.یعنی در صورت برابر بودن همه چیز بوکسوری برنده است که قوی تر باشد.این با تمرینات باوزنه حاصل می شود.

تمرینات با وزنه چه کاری انجام می دهد؟
تمرینات با وزنه باعث قوی تر شدن ورزشکار می شود.همچنین تمرینات با وزنه باعث کمتر شدن احتمال آسیب دیدگی عضلات و استخوانها و لیگامنتها می گردد.این نکته را هم نباید فراموش کرد که تمرینات با وزنه باعث افزایش قدرت و توان انفجاری و تحمل غیر هوازی بدن می گردد.بوکس ورزشی است که 70 الی 80 درصد غیر هوازی و 20 الی 30 در صد هوازی است.
غیر هوازی یعنی اینکه در یک زمان کوتاه مقدار زیادی انرژی توسط عضلات سوخته می شود که این زمان کم باعث می شود بدن نتواند از اکسیژن هوا استفاده کند.این همان حرکات سریع در ورزش بوکس است. هوازی هم به این معنا است که حرکات با قدرت و سرعت کمتر و در یک بازه زمانی بلند تر انجام می شود و بدن فرصت دارد برای انرژی از اکسیژن هوای تنفسی استفاده کند مثلا دو های ماراتن.البته در بوکس همان حرکتهای جابجایی داخل رینگ حرکات هوازی این ورزش هستند.

تحقیقات ورزشی موارد ذیل را در ورزش بوکس به اثبات رسانده است:
1-تمرینات با وزنه باعث افزایش سرعت بوکسورها می شود.
2-تمرینات با وزنه باعث جلو گیری از خستگی عضلات می گردد:باید دقت شود که خستگی عضلات بیشتر مربوط به تمرینات بیش از حالت مطلوب یا کمی استراحت و یا تغذیه نا مناسب است.
3-تمرینات با وزنه بوکسورها باید با وزنه های نیمه سنگین تا سنگین باشد:
باید دقت کرد که تمرینات با وزنه های سبک فقط باعث افزایش توان هوازی بدن می شود اما تمرین با وزنه های سنگین و نیمه سنگین آن هم به صورت سرعتی و انفجاری باعث افزایش قدرت و سرعت می گردد.
4-تمرینات باوزنه باعث انعطاف پذیری عضلات می گردد.
5-حد اقل هفته ای یک بار را به تمرینات با وزنه اختصاص دهید:
همانطور که دویدن های متوالی و تمرینات مشت زنی و کیسه زدن و...باعث افزایش توان و مهارت می شود تمرینات با وزنه هم باعث افزایش قدرت می گردد

نکات مهم: 
یک بوکسور باید به صورت روتین هفته ای 1 الی 3 بار تمرینات با وزنه را انجام دهد.بیشتر از سه بار درهفته باعث کم آوردن وقت برای تمریناتی مثل کیسه زدن و مهارتی و... خواهد شد.یک بوکسور قوی و بدون مهارت حتما در مسابقه می بازد... 
در روزهایی که تمرینات مشت زنی دارید تمرینات باوزنه انجام ندهید.همچنین یک هفته قبل از مسابقه تمرینات باوزنه را قطع کنید.در طول هفته بهتر است یک روز وسط هفته و یک روز آخر را که بعد آن قصد استراحت دارید را به تمرینات با وزنه اختصاص دهید مثلا 
سه شنبه و پنج شنبه.
چگونه تمرین کنیم:
تمرینات با وزنه بوکسورها باید با وزنه هایی باشد که در حدود 60الی 85 درصد از توان ماکزیمم آنها باشد.یعنی مثلا اگر ورزشکار در حرکت پرس سینه حد اکثر توان بلند کردن 50 کیلو آن هم برای یک بار را دارد وزنه های انتخابی او باید بین 30 الی 42 کیلو گرم باشد.حال تکرار وزنه زدن بستگی به اهداف ورزشکار دارد.
تکرار کمتر با وزنه های سنگینتر باعث افزایش قدرت می شود.تکرار های بیشتر با وزنه های متوسط باعث افزایش قدرت و سرعت می شود.تکرار های زیاد همراه با وزنه های کوچک باعث افزایش قوای عمومی بدن می شود(هوازی)
وقتی یک بوکسور با وزنه کار می کند باید به این نکته توجه داشته باشد که حرکاتش باید سریع و انفجاری باشد.مثلا وقتی که حرکت پرس سینه را انجام می دهد باید حرکت رو به بالا را سرعت و قدرت انجام دهد.
اما باید مواظب مفاصل و عضلات بخصوص عضلات کمر خود باشد.
تمرینات با وزنه برای یک بوکسور با تمرینات یک بدن ساز تفاوت دارد زیرا اهداف آنها با هم فرق می کند.یک بدن ساز دنبال قدرت و حجم عضلات است اما یک بوکسور در پی قدرت و سرعت.