مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com
مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

دانشمند فرد:با استارت لیگ بسیاری از مشکلات حل می شود( ۳۰ تیر ۱۳۹۴ )

21 آبان ماه آغاز لیگ برترمشتزنی کشور/جلسه سازمان لیگ فدراسیون بوکس برگزار شد

جلسه سازمان لیگ فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران با حضور نمایندگان هیات استان ها برگزار شد.
به گزارش سایت رسمی فدراسیون بوکس،این جلسه با حضور علی دانشمند فرد(دبیر فدراسیون)،فریبرز شمس(مسوول سازمان لیگ) و نمایندگان هیات استانها امروز(سه شنبه) در فدراسیون بوکس کشورمان برگزار شد.

دبیر فدراسیون بوکس در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به تمام حضار اعلام کرد:با استارت لیگ برتر بوکس کشور،بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی افزود:اگر مشکل پخش تلویزیونی حل شود،اسپانسرها به سمت بوکس می آیند و ما می توانم این رشته پرطرفدار را بیش از پیش بین مرد عزیزمان جا بی اندازیم.

وی همچنین بیان داشت:لیگ معدن استعدادیابی بوکس است و باید هرچه زودتر این مسابقات را برگزار کنیم.
شمس:صدا وسیما قول همکاری داده است
مسوول سازمان لیگ فدراسیون بوکس با بیان این مطلب که صدا و سیما برای پوشش مسابقات لیگ قول همکاری داده است،گفت:باید برای پخش هر مسابقه لیگ از طریق تلویزیون صحبت کرده ایم و به احتمال فراوان به توافق خواهیم رسید.

شمس همچنین عنوان کرد:هدف اصلی لیگ تغذیه ی تیم ملی است.ما به هر تیم اجازه می دهیم تنها از 2 بوکسور ملی پوش استفاده کند تا فضا برای استفاده از جوانترها بیشتر باشد.
شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد تا مسابقات در 21 آبان ماه جاری به صورت رفت و برگشت برگزار شود.

همچنین استان های کرمانشاه ،خوزستان،مازندران،کردستان،سیستان و بلوچستان،اصفهان ، گیلان،آذربایجان غربی و توابع تهران تاکنون برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده اند.

دومین نبرد قاسمی پور درلیگ حرفه ای

لیگ جهانی بوکس آیبا Apb

گزارش اختصاصی بهنام دوستدار-Exclosive 
نماینده وزن 69 بوکس کشورمان روزجمعه به مصاف قهرمان بوکس یونان میرود امین قاسمی پور دربازی دوم خود درلیگ Apb با "دیمیتریوس پولیکوس زاگراکوس" یونانی مبارزه خواهد کرد.
نبرد سرنوشت ساز قاسمی پور – زاگراکوس یونانی "" Dimitrios Poulikos Tsagkrakos بتاریخ 2 مرداد 94 -ساعت 19:30 به وقت تهران - درشهر گراسنویارسک روسیه برگزار میگردد.

قاسمی پور 29 ساله که تجربه حضور درالمپیک لندن را داراست موفقیت های زیادی در طول چند سال گذشته تجربه نموده است.این بوکسور پس از حضور در بازی های المپیک 2012 لندن توانست برتجربیات بین المللی خود بهمراه تیم ملی بیفزاید وی در سال 2014 در تورنمنت بین المللی چین موفق به کسب مدال برنزاین مسابقات گردید بدنبال آن نیزباشرکت درالمپیک 2014بازیهای آسیایی موفق شدتا مرحله یک چهارم نهایی این بازیها صعود نماید.

رقیب وی زاگراکوس در یونان قهرمان ملی بوکس شناخته میشودوی از سال 1999 و از13 سالگی بوکس را شروع کرده است واینک در29 سالگی با کوله باری ازتجربه باید دربرابر امین قاسمی پور مشتزن ایرانی مبارزه کند.

وی در رقابتهای قهرمانی نوجوانان جهان AIBA 2004 تامرحله یک چهارم نهایی صعودکرده است "زاگراکوس " در سالهای گذشته بویژه بعد ازشرکت درقهرمانی نوجوانان جهان تمام زندگی خود را صرف پرداختن به بوکس حرفه ای دراروپا نموده است. 
امین قاسمی پور دراولین مبارزه خود در لیگ بوکس حرفه ای آیباApb مقابل آراییک موراتیان آلمانی متوقف شد.

همزمان با این بازی دیگر نمایندگان وزن69 به نامهای "آراییک موراتیان" از آلمان به مصاف "دسپایگن"Despaigne از کوبا میرود.

فدراسیون بوکس بازهم توپ را به زمین حریف انداخت


خبرگزاری فارس: کم کاری مسئولان فدراسیون بوکس برای تهیه ویزا برای ملی پوشان همچنان قربانی می‌گیرد، اما رئیس فدراسیون گویا تمایلی برای حل این معضل ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، جاسم دلاوری بوکسور وزن 91+ کیلوگرم تیم ملی ایران قرار بود دوم مردادماه در چارچوب مسابقات جهانی APB به مصاف نماینده صربستان برود، اما عدم دریافت ویزای حضور در کشور مغرب(مراکش) برای این بوکسور نامدار ایرانی باعث شد تا دلاوری این فرصت بزرگ را از دست بدهد.

هر چند که مسؤلان فدراسیون مدعی هستند که تاریخ برگزاری مسابقات به زمان دیگری موکول شده است، اما طبق آخرین خبرها قرار است این رویداد در دوم مردادماه و در همان تاریخ اعلام شده از سوی آیبا(فدراسیون جهانی) در قاره آفریقا و در کشور مغرب (مراکش)برگزار شود و بوکسوری دیگر جایگزین دلاوری شده است.

متاسفانه بارها شاهد بوده‌ایم که کم کاری مسئولان مربوطه (روابط بین‌الملل)برای انجام و پیگیری اعزام بوکسورها به رقابت‌ها برون مرزی باعث شده حتی تیم ملی نیز نتواند در زمان مشخص شده به مسابقات برون اعزام شود.

طی سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که تیم ملی برای اعزام به مسابقات با مشکلات دریافت ویزا روبرو شده و اعزام ملی پوشان به رقابت‌های بین المللی لغو شده است؛ این بار نیز شاهد هستیم که جاسم دلاوری به دلیل عدم تهیه ویزا در زمان مقرر از حضور در یک رویداد بزرگ که کسب سهمیه المپیک نیز محسوب می‌شود جا ماند و مسئولان فدراسیون نیز طبق روال همیشه توپ را به زمین دیگران انداختند.

گویا این اتفاقات در فدراسیون بوکس عادی شده، چرا که طی ماه‌های گذشته نیز شاهد بودیم ورود "ولادیمیر وینکو" سرمربی تیم ملی بزرگسالان به ایران به یک معمای بزرگ تبدیل شده بود و مدیر روابط بین المللی فدراسیون بوکس ایران مدعی بود که سفارت ایران در اوکراین برای "وینکو" ویزا صادر نمی‌کند، اما محمد بهشتی‌ منفرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اعلام کرد که هیچ مشکلی برای صدور روادید برای "وینکو" وجود ندارد.

کم کاری‌ها در فدراسیون بوکس برای تهیه ویزای تیم ملی و ملی پوشان سال‌هاست که تکرار می‌شود، اما گویا رئیس فدراسیون تمایلی برای حل این معضل ندارد و طی این سال‌ها فقط سکوت کرده است.

متاسفانه بوکس ایران سال‌ها است که از کمبود بودجه و عدم پخش مستقیم رنج می‌برد و به همین دلیل تیم ملی ایران نمی‌تواند مثل دیگر رشته ها در مسابقات برون مرزی زیادی شرکت کند و از سوی دیگر به دلیل نداشتن پخش مستقیم مسابقات لیگ بوکس هیچ اسپانسری حاضر به فعالیت در رشته بوکس نیست و به همین دلیل لیگی در کار نیست. متاسفانه حالا که شرایط خوبی برای حضور بوکسورهای ایرانی در مسابقات لیگ حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای فراهم شده، کم کاری برخی از مسئولان حاضر در فدراسیون باعث می‌شود که فرصت سوزی شود.

عضو تیم ملی بوکس: برگزاری لیگ از هیچی بهتر است

رسانه ها با بوکس کاری ندارند

ملیپوش وزن 75 کیلوگرم بوکس ایران از بیتوجهی رسانه ملی به این رشته ورزشی گلایه کرد.

سجاد محرابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه لرستان، درباره اینکه شنیده میشود قرار است بعد از سه سال لیگ بوکس برگزار شود، بیان کرد: برگزاری لیگ هر رشته ورزشی باید الزامی باشد، چون به لحاظ مالی و آمادگی بدنی ورزشکاران خوب است.

وی تصریح کرد: شاید سقف قرارداد کم باشد اما از هیچی بهتر است و در کوران مسابقه هم قرار میگیریم. به نوعی برگزاری لیگ دلخوشی برای ما بوکسورهاست.

محرابی با ابراز نارضایتی از اینکه رسانهها و به ویژه رسانه ملی توجه آنچنانی به بوکس ندارند، تاکید کرد: هر رشته ورزشی که رسانه نداشته باشد، بدون شک اسپانسرها چون دیده نمیشوند، در آن رشته هزینه نمیکنند و همین موضوع برای بوکس کشور آفت است.

این بوکسور تیم ملی با اشاره به پیگیری برای حضور در لیگ بوکس حرفهای، تصریح کرد: ثبت نام کردهام و فدراسیون پیگیر کارم است اما فعلاً که من را نخواستهاند.

وی مدعی شد: با توجه به شناختی که از خودم دارم، به نظرم میتوانم در لیگ حرفهای درخشش خوبی داشته باشم.

ستارپور: امسال در لیگ برتر بوکس تیم‌داری خواهم کرد/ اسپانسرها قول مساعد داده‌اند

پخش مستقیم به تیم ملی هم کمک می‌کند

دارنده نشان برنز بازی‌های آسیایی گوانگجو گفت: امسال در تلاش هستم در لیگ برتر بوکس تیم‌داری کنم و به احتمال زیاد خودم نیز در لیگ مبارزه خواهم کرد.

محمد ستارپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد جلسه‌ای که روز گذشته مبنی بر آغاز مجدد لیگ برتر بوکس در فدراسیون برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه روز گذشته جلسه خوبی در فدراسیون با حضور برخی از مسئولان برگزار شد که در پایان به این جمع‌بندی رسیدیم که انشاالله 21 آبان ماه مسابقات لیگ برتر بوکس دوباره آغاز شود. خوشبختانه اینطور که رئیس سازمان لیگ اعلام کرد مسئولان صدا و سیما برای پخش مستقیم اعلام آمادگی کردند به همین دلیل تعدادی از استان‌ها برای حضور در لیگ برتر اعلام آمادگی کردند.

وی در ادامه افزود: طی سال‌های گذشته زمانی که لیگ آغاز شد، شرکت‌های بزرگی مثل ایران خودرو، جهان فولاد غرب، سپاهان و ... برای حضور در لیگ برتر با قدرت حضور پیدا کردند،‌ اما متاسفانه به دلیل عدم پخش سال دوم هیچ خبری از آنها در لیگ برتر نبود. به هر حال اسپانسرها نیز به دنبال منفعت خودشان هستند و اگر پخش مستقیمی نباشد آنها نیز در جاهای دیگر سرمایه‌ گذاری می‌کنند.

عضو تیم ملی بوکس در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر با شرکت‌های لورچ، اتمسفر و سام وارد مذاکره شده‌ایم و در صورتی که مسابقات پخش مستقیم داشته باشد وارد لیگ برتر خواهند شد. بنده نیز با چند تن از دوستانم که در شرکت‌های مختلف هستند صحبت کردم و آنها نیز اعلام آمادگی کرده‌اند اما تضمین خواسته‌اند که مسابقات لیگ باید پخش مستقیم داشته باشد. طبق صحبت مسئولان فدراسیون ما هم قول دادیم و اگر شرایط مهیا شود قطعا بنده امسال تیم‌داری خواهم کرد.

ستارپور در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: امسال در تلاش هستم در لیگ برتر بوکس تیم‌داری کنم و به احتمال زیاد خودم نیز در لیگ برتر مبارزه کنم. فعلا صحبت‌های اولیه انجام شده و ما منتظریم تا همه چیز به صورت رسمی اعلام شود. امیدوارم که این اتفاق رخ دهد چراکه اگر بوکس هم مثل رشته‌های دیگر پخش مستقیم داشته باشد اسپانسرهای زیادی وارد لیگ برتر می‌شوند. به هر حال برگزاری لیگ باعث می‌شود که همه بوکسورها درگیر مسابقات باشند و این موضوع به تیم ملی ایران هم کمک می‌کند.

انتصاب در فدراسیون بوکس ( ۳۰ تیر ۱۳۹۴ )


بهمن نکیسا داور ارزنده کشورمان به عنوان ناظر حل اختلافات در بحران ها و مناقشات هیات بوکس استانها منصوب شد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون بوکس،احمد ناطق نوری رییس فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران با صدور حکمی بهمن نکیسا را به عنوان « ناظر حل اختلافات در بحران ها و مناقشات هیات بوکس استانها» منصوب کرد.


فروتن گل آرا لژیونر شد ( ۲۲ تیر ۱۳۹۴ )





به گزارش سایت رسمی فدراسیون بوکس،فروتن گل آرا بوکسور وزن 60 کیلوگرم کشورمان بعد از درخشش در تورنمنت بین المللی اسلواکی مورد توجه این باشگاه اوکراینی قرار گرفت و بعد از رایزنی های صورت گرفته،عنوان دومین بوکسور لژیونر ایرانی را به خود اختصاص داد.

 

سری مسابقات جهانی بوکس WSB از جمله رقابت های باشگاهی به حساب می آید که پیش از این احسان روزبهانی به عنوان نخستین لژیونر بوکس کشورمان با باشگاه آستانه قزاقستان حضور در این رقابت ها را تجربه کرده بود.