مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com
مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

آموزش قوانین داوری فدراسیون جهانی بوکس - قسمت اول

بخش اول:کادر داوری هرمسابقه توسط هیات ژوری تعیین ومشخص میشود وکسی که در مسابقه با این عنوان معرفی میشودتحت هیچ شرایطی نمیتواند تا اتمام بازیهابه عنوان مربی،کمک،سرپرست انجام وظیفه نماید.

بخش دوم:لباس داوری پیراهن سفید،شلوار جوراب وکفش مشکی بدون پاشنه است.مهمترین وظیفه ریفری حفظ سلامتی بوکسورها بخصوص نفر ضعیف تر است.

بخش سوم:داوران کنار میتوانند عینک به چشم بزنند.اماداور وسط(که در بوکس ریفری نامیده میشود) در طول مسابقه باید بدون عینک باشدودر پایان بازی وقتی برگهای قضاوت داوران کنار را جمع میکند اجازه دارد عینک به چشم بزند.استفاده از لنز برای داوران وریفری مجاز است.

بخش چهارم:مسابقات بوکس را۵داور کنار ویک ریفری قضاوت میکندواگرتامین این کادر مقدور نبودمی توان از۳داور کنارویک ریفری استفاده کرد،اماتحت هیچ شرایطی مقدار داوران کنار مضرب زوج۲یا۴یا۶نخواهد بود

کاروان بوکس ایران عازم فیلیپین شد

ملی‌پوشان جوان ایران جهت شرکت در مسابقات بوکس جوانان آسیا تهران را به مقصد سوبیک ترک کردند.

جوانان بوکس ایران از روز 21 اسفند با این ترکیب در مسابقات فیلیپین بر روی رینگ می‌روند: 

 

49 کیلوگرم: هومن طغانی، متولد 1372 از ساری


56 کیلوگرم: ارسلان عبدالهی، متولد 1374 از زاهدان


60 کیلوگرم: هادی ماکویی، متولد 1375 از ارومیه


64 کیلوگرم: احسان خدایاری، متولد 1372 از قم


69 کیلوگرم: ساسان زیبرم، متولد 1375 از بروجرد


75 کیلوگرم: مبین کهرازه، متولد 1372 از زاهدان


81 کیلوگرم: سیاوش امیدی، متولد 1374 از اهواز


91 کیلوگرم: سینا قلعه‌بندی، متولد 1372 از بهشهر


+ 91 کیلوگرم: میلاد روشن‌زاده، متولد 1373 از تهران

مربیان: اکبر احدی و مجتبی فرجی

چربی سوزها؟؟؟

امروزه شرکتهای زیادی باز شده که با فروشه قرصهای چربی سوز و تبلیغاته زیاد از مردم پول میکشن و اکثر چربی سوزها با داشتن مقدار زیاده کافیین و که مهمترین عنصر چربیسوزی هستش با بالا بردن ضربانه قلب و در صورته تمرین میتونن یک جورتی یک مثدار چربی رو بسوزونن و جالبه بدونین که قیمت واقعی کافین خالص خیآی ناچیزه و کسانی که این چربی سوزها رو میخرن در واقع یک پوله مفت ۲سلامتشون رو با مصرفه کافیین بیش از اندازه بخطر میندازن ولی اینو بدونید تا به امروز هیچ محققی نتونسته مادهای رو کشف کنه که مستقیمآ چربی رو بسوزونه یعنی حد اقل پژوهشگران با انجامه هزاران ازمایش رویه این چربی سوزها هیچ گاه چیزی که نشان بر اثره چربیسوزی باشه پیدا نکردن کلآ بگم الکارنیتین یا هر چیزه دیگری که بگید هنوز نتونسن مهره تایید سازمان پزشکی رو دال بر چربی سوزی بگیرن و این فقط ۱نظر شخصی از جانبه شرکتهای تبلیغاتی و بعضی مربیهاست که بهش باور دارن.حالا من راهی رو که از قدیمها و تا به امروز بدنسازها اکثرآ بهش باور دارن رو توضیح میدم که خیلی از بدنسازها بمقداره ۳میلی گرم به عزای هر کیلو از وزنه بدنشون یک ساعت قبل از تمرین کافین میخورن و در طوله روز بهیجوجه از کافه استفاده نمیکنن به دو دلیل یک اینکهپیدا کردن میزان کافین در کافه در طول روز کاره سختی و۲با این کار بالنسه کافین که همون ۳میلیگرم به عزای هر کیلو وزنه بدنه به هم میخوره و مقداره زیاده کافیین میتونه ایجاده حمله قلبی کنه وکمش هم بی اثرهپس هر کسی که بخواد میتونه این روش رو امتحان کنه و کافین واقعآ انرژی اضاغی به ادم میده و در حینه ادم توانایه ادم رو برایه سوختن کالری و ر واقع چربی سوزی بال میبره در کنارش خوردن روزی ۲تا۴لیوان چای سبز میتونه مکمله خوبی باشه و ادم با این تکنیک میتونه تا حدودی سرعته چربی سوزی و حتی ماهیچه سازی رو بدونه ریسکه سلامت و پله الکی دادن بالا ببره 

در مورد مصرف قهوه قبل از تمرین تجدید نظر کنید


اگرجزء افرادی هستید که صبحها تمرین میکنید ،به نظر می رسد یک فنجان قهوه قبل از رفتن به باشگاه برای یک جلسه تمرینی سنگین بسیار مناسب باشد. اما یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه نشان می دهد که قهوه برای انرژی قبل از تمرین به ویژه در روزهای که میخواهید تمرینهای مقاومتی انجام دهید ایده آل نیست. محققان از 16 مرد سالم با میانگین سنی21 تا 39 سال خواستند تا 200 میلی لیتر قهوه کافئین دار یا قهوه بدون کافئین یا آب را همراه با یک صبحانه سبک میل نمایند.سه ساعت بعد از آنها خواسته شد تا سر میز غذا بنشینند. اگر چه قهوه هیچ تاثیری در اشتها، مصرف انرژی ، سوخت و ساز گلوکز نداشت، غلظت هورمون کاتابولیک کورتیزول بطور معنی داری درافرادی که قهوه کافئین دار مصرف کرده بودند بیش از دیگران بود.

اگرچه ترکیبات مفیدی در قهوه موجود است که می تواند در فراهم کردن آنتی اکسیدانها موثر باشند و انتشار گلوکز به جریان خون را آهسته تر بکنند، اما این مواد باعث افزایش میزان تولید کورتیزول بدن شما میشود. توصیه می شود از مکمل Essential Amino Energy که مناسب برای هر ساعت از روز میباشد و انرژی طبیعی را از چای سبز و عصاره قهوه سبز همراه با اسیدهای آمینه شرایط ضد کاتابولیک را برای عضلاتتان فراهم می کند استفاده کنید.

نکته هایی کوچک , اما مهم در دنیای بدنسازی

1 - میزان قند خون در یک بدن سالم همواره ثابت ودر حدود 1 گرم بازای هر لیتر می باشد و تنظیم آن به عهده دو هورمون انسولین و گلوکاگون است . ضمن اینکه فقط مغز حدود 100 گرم گلوکز بازای 24 ساعت مصرف می کند . گلوکا گون یک هورمون کاتابولیک است که بافتهای بدن را تجزیه و در آخر به گلوکز تبدیل می کند.

2 - غذاهایى که شب خورده مى شوند به تنهایی عامل چاقى مفرط نیستند، بلکه میزان کالرى وارد شده به بدن، در طى یک روز عامل اصلى افزایش یا کاهش وزن است.

3 - بهترین ترکیب گیاهی و بدون عوارض برای چربی سوزی - ویتامین ث + چای سبز + کافئین ( اگر به همراه تمرینات هوازی برای چربی سوزی استفاده شود تاثیر بیشتری خواهد داشت )

4 - بدن یک مرد بالغ روزانه بطور متوسط حدود 7 میلی گرم هورمون تستسترون می سازد ودر حالیکه در خانمها ترشح این هورمون 0.25 میلی گرم است (هورمون غالب در بدن خانمها استروژن است ) 

5 - افزایش شدت تمرینات و تغذیه مناسب موجب افزایش هورمون تستسترون به طور طبیعی می شود . 

6 - بین ترشح هورمون رشد و سطح اسید لاکتیک خون ارتباط مستقیم وجود دارد بنابراین با تمرین شدید تا سوزش عضلانی می توان بدن را به ترشح سوماتروپین تحریک کرد همچنین تمرینات با شدت و کیفیت بالا روی عضلات بزرگ به عنوان مثال حرکت اسکات یا ددلیفت ( اصطلاحی داریم به این حرکات هورمون ساز می گویند - سطح تستسترون را هم بسیار عالی بالا می برد ) البته این در صورت تغذیه و خواب کافی میباشد .

7 - مصرف سیر باعث افزایش هورمون رشد در بدن میشود , همچنین سیر به عنوان یک آنتی کاتابوک قوی عمل میکند که مانع از تخریب و پیری سلول های بدن میگردد .

8 - فوائد کافئین در ورزش

الف- عضله سازی: با افزایش ترشح یون کلسیم که منجر به انقباض عضلانی شدید تر و تولید نیروی بیشتر و متعاقب آن عضله سازی می شود .

ب- تمرکز ذهن : مانع کند شدن فعالیت گیرنده های نرون مغز ( بر اثر خستگی ) و تمرکز بهتر حین تمرین می شود .

ج- تقلیل چربی بدن : فعال کردن اسید های چرب ذخیره شده و جلوگیری از آزاد سازی گلیکوژن به عنوان منبع سوخت 

9 - بر عکس عضلات شکم که بسیار کوچک هستند عضلات کناری شکم پهن هستند و سریع رشد می کنند در تمرین دادن آنها افراط نکنید چون تناسب بدنتان را به هم می زند و موجب عریض شدن کمر شما می شود .
نکته هایی کوچک , اما مهم در دنیای بدنسازی

 1 - میزان قند خون در یک بدن سالم همواره ثابت ودر حدود 1 گرم بازای  هر لیتر می باشد و تنظیم آن به عهده دو هورمون انسولین و گلوکاگون است . ضمن اینکه فقط مغز حدود 100 گرم گلوکز بازای 24 ساعت مصرف می کند . گلوکا گون یک هورمون کاتابولیک است که بافتهای بدن را تجزیه و در آخر به گلوکز تبدیل می کند.

2 - غذاهایى که شب خورده مى شوند به تنهایی عامل چاقى مفرط نیستند، بلکه میزان کالرى وارد شده به بدن، در طى یک روز عامل اصلى افزایش یا کاهش وزن است.

3 - بهترین ترکیب گیاهی و بدون عوارض برای چربی سوزی  - ویتامین ث + چای سبز + کافئین ( اگر به همراه تمرینات هوازی برای چربی سوزی استفاده شود تاثیر بیشتری خواهد داشت )

4 - بدن یک مرد بالغ روزانه  بطور متوسط حدود 7  میلی گرم هورمون تستسترون می سازد ودر حالیکه در خانمها ترشح این هورمون 0.25  میلی گرم است (هورمون غالب در بدن خانمها استروژن است ) 

5 - افزایش شدت تمرینات و تغذیه مناسب موجب افزایش هورمون تستسترون به طور طبیعی می شود . 

6 - بین ترشح هورمون رشد و سطح اسید لاکتیک خون ارتباط مستقیم وجود دارد  بنابراین با تمرین  شدید تا سوزش عضلانی می توان بدن را به ترشح سوماتروپین تحریک کرد همچنین تمرینات با شدت و کیفیت بالا روی عضلات بزرگ به عنوان مثال حرکت اسکات یا ددلیفت ( اصطلاحی داریم به این حرکات هورمون ساز می گویند - سطح تستسترون را هم بسیار عالی بالا می برد ) البته این در صورت تغذیه و خواب کافی میباشد .

7 - مصرف سیر باعث افزایش هورمون رشد در بدن میشود , همچنین سیر به عنوان یک آنتی کاتابوک قوی عمل میکند که مانع از تخریب و پیری سلول های بدن میگردد .

8 - فوائد  کافئین در ورزش

  الف- عضله سازی:  با افزایش ترشح یون کلسیم که منجر به انقباض عضلانی شدید تر و تولید نیروی بیشتر و متعاقب آن عضله سازی می شود .

ب- تمرکز ذهن : مانع کند شدن فعالیت گیرنده های نرون مغز ( بر اثر خستگی  ) و تمرکز بهتر حین تمرین می شود .

ج- تقلیل چربی بدن : فعال کردن اسید های چرب ذخیره شده و جلوگیری از آزاد سازی گلیکوژن به عنوان منبع سوخت 

9 - بر عکس عضلات شکم که بسیار کوچک هستند عضلات کناری شکم  پهن هستند  و سریع رشد می کنند در تمرین دادن آنها افراط نکنید چون تناسب بدنتان را به هم می زند و موجب عریض شدن کمر شما می شود .

ریکاوری مناسب


عجله بیش از حد یکی از بزرگترین اشتباهاتی است بدنسازان را از رسیدن به پیشرفت های دلخواه در دراز مدت باز میدارد . در حالی که اکثر بدنسازان برای رفتن به باشگاه و اجرای ست های بی شمار آرام و قرار نداشته و لحظه شماری میکنند , اما تقریبا هیچ کس به اندازه کافی به مساله ریکاوری توجه نمیکند .
تحقیقات و آزمایشات بسیار زیادی در سالهای اخیر اثبات کرده که اهمیت ریکاوری مناسب بسیار بیشتر از آن است که نسبت به آن تصور می شد . هم اکنون به اثبات رسیده که داشتن یک ریکاوری مناسب برای هر گروه عضلانی روی تمرین بعدی آن گروه عضلانی بسیار موثر است , همچنین تاثیر آن روی سیستم ایمنی و رشد عضلانی اهمیت فراوانی دارد .
داشتن یک نوع برنامه ریکاوری به صورت دقیق و مداوم تاثیر بسیار مفیدی روی بازسازی عضلات دارد . اصول کار در تداوم و پشتکار است , ریکاوری باید به یک راهبرد اتوماتیک برای رشد عضلانی تبدیل شود تا همیشه با همان اشتیاق اولیه به تمرین پرداخت . نتایج یک ریکاوری صحیح در طولانی مدت بسیار مفید و جالب خواهد بود و برابر است با رشد عضلانی .
برای ریکاوری مناسب سعی کنید که نسبت به آن گروه عضلانی که تمرین میدهید زمان مناسبی را برای ترمیم و بازسازی به او بدهید , به طور کلی عضلات بزرگتر مثل سینه و پا به مدت زمان بیشتری نسبت به عضلات کوچکتر مثل بازو احتیاج به ریکاوری دارند . توجه کنید که عضلات بزرگ در حدود بین 48 تا 72 ساعت و عضلات کوچکتر بین 24 تا 48 ساعت احتیاج به زمان برای ریکاوری مناسب دارند . در مدت زمانی که به عضلات استراحت میدهید تا ریکاوری شوند باید از تغذیه صحیح و خواب کافی بهره مند باشید تا رشد عضلانی خوبی را تجربه کنید .
ریکاوری مناسب 
عجله بیش از حد یکی از بزرگترین اشتباهاتی است بدنسازان را از رسیدن به پیشرفت های دلخواه در دراز مدت باز میدارد . در حالی که اکثر بدنسازان برای رفتن به باشگاه و اجرای ست های بی شمار آرام و قرار نداشته و لحظه شماری میکنند , اما تقریبا هیچ کس به اندازه کافی به مساله ریکاوری توجه نمیکند .
تحقیقات و آزمایشات بسیار زیادی در سالهای اخیر اثبات کرده که اهمیت ریکاوری مناسب بسیار بیشتر از آن است که نسبت به آن تصور می شد . هم اکنون به اثبات رسیده که داشتن یک ریکاوری مناسب برای هر گروه عضلانی روی تمرین بعدی آن گروه عضلانی بسیار موثر است , همچنین تاثیر آن روی سیستم ایمنی و رشد عضلانی اهمیت فراوانی دارد .
داشتن یک نوع برنامه ریکاوری به صورت دقیق و مداوم تاثیر بسیار مفیدی روی بازسازی عضلات دارد . اصول کار در تداوم و پشتکار است , ریکاوری باید به یک راهبرد اتوماتیک برای رشد عضلانی تبدیل شود تا همیشه با همان اشتیاق اولیه به تمرین پرداخت . نتایج یک ریکاوری صحیح در طولانی مدت بسیار مفید و جالب خواهد بود و برابر است با رشد عضلانی .
برای ریکاوری مناسب سعی کنید که نسبت به آن گروه عضلانی که تمرین میدهید زمان مناسبی را برای ترمیم و بازسازی به او بدهید , به طور کلی عضلات بزرگتر مثل سینه و پا به مدت زمان بیشتری نسبت به عضلات کوچکتر مثل بازو احتیاج به ریکاوری دارند . توجه کنید که عضلات بزرگ در حدود بین 48 تا 72 ساعت و عضلات کوچکتر بین 24 تا 48 ساعت احتیاج به زمان برای ریکاوری مناسب دارند . در مدت زمانی که به عضلات استراحت میدهید تا ریکاوری شوند باید از تغذیه صحیح و خواب کافی بهره مند باشید تا رشد عضلانی خوبی را تجربه کنید .

رابطه بین خواب و هورمون تستسترون

یکی از اصلی ترین شرایط ریکاوری عضلات ، خواب مناسب و کافی است. باید این نکته را بدانید که ترشح هورمون رشد بعد از ۹۰ دقیقه در مرحله ۴ خواب به حداکثر خود می رسد. بسیاری از افراد از ارزش گرانبهای خواب غافلند اما همین امر به ظاهر ساده باعث نیرو بخشیدن به وجودتان در طول روز خواهد شد و یا به بیانی دیگر بدن انسان بدون خواب کامل و با کیفیت نمی تواند ریکاوری لازم را پس از انجام یک تمرین سخت به دست آورد. در نتیجه بدن وارد حیطه کاتابولیک شده و ترشح هورمون کورتیزول که یکی از دلایل تخریب عضله محسوب می شود افزایش خواهد یافت.حالا رابطه خواب و تستسترون چیست ؟

تحقیقات جدید عوارض ناشی از کمبود خواب را بر روی مردان جوان با میانگین سنی حدودا ۲۴ سال آزمایش کرده اند.این افراد ۳ شب را در آزمایشگاه سپری کردند و هر شب ۸ ساعت خواب شبانه داشتند. سپس گروهی دیگر به مدت ۸ شب کمتر از ۵ ساعت خواب شبانه تحت آزمایش قرار گرفتند. دانشمندان میزان فشار خون این افراد را هر ۱۵ الی ۳۰ دقیقه برای ۲۴ ساعت اندازه گرفتند. نتایج نشان می داد افرادی که در طول شب فقط ۵ ساعت خواب شبانه داشتند میزان ترشح هورمون تستسترون ۱۰ الی ۱۵ درصد در روز بعد ساعات بین ۲ بعدازظهر الی ۱۰ شب کاهش یافت و از طرفی دیگر این کمبود خواب باعث تأثیر سوء در خلق و خوی این افراد در طول روز بود.

بسیاری از بدنسازان از اوج ترشح هورمون تستسترون در هنگام خواب شبانه آگاه نیستند. به هر حال خواب بی کیفیت و منقطع می تواند میزان ترشح این هورمون آنابولیک را در مردان مختل کند. دانشمندان اذعان دارند اصلا مهم نیست که چند سال دارید ، اگر خواب مناسب و کافی نداشته باشید مطمئن باشید با کاهش ترشح این هورمون مواجه خواهید شد.

یکی دیگر از دلایلی که فرد باید از خواب مناسب برخوردار باشد این است که اگر بدن استراحت کافی در طول شب نداشته باشد نمی تواند وظیفه خود را به نحو احسن در طول روز انجام دهد. مطالعات پی در پی ثابت کرده است که کمبود خواب ارتباط تنگاتنگی با ثبات انسولین و افزایش چربی بدن خواهد داشت. از طرفی دیگر بیماری دیابت را در افرادی که مستعد این بیماری هستند رقم خواهد زد. پزشکان عقیده دارند هر فردی در طول شبانه روز به حداقل ۷ ساعت خواب شبانه کامل و با کیفیت برای رسیدن به انرژی کامل و روحیه خوب نیاز خواهد داشت. حال اگر فرد مورد نظر شغلش به نحوی باشد که فکرش در طول روز به واسطه مشغله کاری اش بیش از حد نرمال درگیر باشد مطمئناً این مدت زمان خواب شبانه باید افزایش یابد. اما باید توجه داشته باشید که خواب بیش از حد می تواند مرگ و میر را افزایش دهد.
رابطه بین خواب و هورمون تستسترون
**************************
یکی از اصلی ترین شرایط ریکاوری عضلات ، خواب مناسب و کافی است. باید این نکته را بدانید که ترشح هورمون رشد بعد از ۹۰ دقیقه در مرحله ۴ خواب به حداکثر خود می رسد. بسیاری از افراد از ارزش گرانبهای خواب غافلند اما همین امر به ظاهر ساده باعث نیرو بخشیدن به وجودتان در طول روز خواهد شد و یا به بیانی دیگر بدن انسان بدون خواب کامل و با کیفیت نمی تواند ریکاوری لازم را پس از انجام یک تمرین سخت به دست آورد. در نتیجه بدن وارد حیطه کاتابولیک شده و ترشح هورمون کورتیزول که یکی از دلایل تخریب عضله محسوب می شود افزایش خواهد یافت.حالا رابطه خواب و تستسترون چیست ؟

تحقیقات جدید عوارض ناشی از کمبود خواب را بر روی مردان جوان با میانگین سنی حدودا ۲۴ سال آزمایش کرده اند.این افراد ۳ شب را در آزمایشگاه سپری کردند و هر شب ۸ ساعت خواب شبانه داشتند. سپس گروهی دیگر به مدت ۸ شب کمتر از ۵ ساعت خواب شبانه تحت آزمایش قرار گرفتند. دانشمندان میزان فشار خون این افراد را هر ۱۵ الی ۳۰ دقیقه برای ۲۴ ساعت اندازه گرفتند. نتایج نشان می داد افرادی که در طول شب فقط ۵ ساعت خواب شبانه داشتند میزان ترشح هورمون تستسترون ۱۰ الی ۱۵ درصد در روز بعد ساعات بین ۲ بعدازظهر الی ۱۰ شب کاهش یافت و از طرفی دیگر این کمبود خواب باعث تأثیر سوء در خلق و خوی این افراد در طول روز بود.

بسیاری از بدنسازان از اوج ترشح هورمون تستسترون در هنگام خواب شبانه آگاه نیستند. به هر حال خواب بی کیفیت و منقطع می تواند میزان ترشح این هورمون آنابولیک را در مردان مختل کند. دانشمندان اذعان دارند اصلا مهم نیست که چند سال دارید ، اگر خواب مناسب و کافی نداشته باشید مطمئن باشید با کاهش ترشح این هورمون مواجه خواهید شد.

یکی دیگر از دلایلی که فرد باید از خواب مناسب برخوردار باشد این است که اگر بدن استراحت کافی در طول شب نداشته باشد نمی تواند وظیفه خود را به نحو احسن در طول روز انجام دهد. مطالعات پی در پی ثابت کرده است که کمبود خواب ارتباط تنگاتنگی با ثبات انسولین و افزایش چربی بدن خواهد داشت. از طرفی دیگر بیماری دیابت را در افرادی که مستعد این بیماری هستند رقم خواهد زد. پزشکان عقیده دارند هر فردی در طول شبانه روز به حداقل ۷ ساعت خواب شبانه کامل و با کیفیت برای رسیدن به انرژی کامل و روحیه خوب نیاز خواهد داشت. حال اگر فرد مورد نظر شغلش به نحوی باشد که فکرش در طول روز به واسطه مشغله کاری اش بیش از حد نرمال درگیر باشد مطمئناً این مدت زمان خواب شبانه باید افزایش یابد. اما باید توجه داشته باشید که خواب بیش از حد می تواند مرگ و میر را افزایش دهد.