مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com
مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

بوکس باید به ارگان‌های دولتی وارد شود/ بوکس بانوان راه‌اندازی خواهد شد


مهدی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی  خبرگزاری میزان، با اشاره به اینکه بوکس باید به ارگان‌های دولتی راه پیدا کند، گفت: بوکس پرطرفدارترین رشته ررزمی دنیا است اما متأسفانه در کشور ما هیچ ارگانی به این رشته پرطرفدار توجه نمی‌کند و حتی در نیروهای مسلح ما هم بوکس به صورت رسمی فعالیت نمی‌کند.


وی افزود: شما ببینید بوکسور هلندی که احسان روزبهانی را در المپیک 2016 ریو شکست داد از نیروهای مسلح با بوکس آشنا شده بود. او آمد و به المپیک رسید و یک بازی هم پیروز شد. این یعنی بوکس هرچه بیشتر در نیروهای مسلح گسترش داده شود، به همان مقدار در کشف استعدادها مؤثر خواهد بود.

کارشناس بوکس کشورمان در مورد راه‌اندازی این رشته در سازمان شهرداری تهران گفت: به کمک خدا و مساعدت مسئولین سازمان شهرداری و فدراسیون بوکس توانستیم بوکس را پس از 12 سال در شهرداری تهران راه‌اندازی کنیم که این موضوع یک قدم رو به جلو برای ما تلقی می‌شود. ضمن اینکه با قول‌هایی که رضایی، ریاست سازمان ورزش شهرداری داده، ا‌نشاءالله بتوانیم بوکس بانوان را برای نخستین بار در سطح کشور راه‌اندازی کنیم.

هاشمی ادامه داد: آنقدر در این مدت بانوان علاقه‌مند به رشته بوکس پیگیر راه‌اندازی بخش بانوان این رشته بوده‌اند که مسئولان فدراسیون به صورت جدی در تلاش هستند تا کلاس‌های مربیگری و آموزش بانوان را استارت بزنند.

وی به انتقاد از مسئول امور بانوان وزارت ورزش و جوانان پرداخت و گفت: تا جایی که من اطلاع دارم، چندین بار از سوی فدراسیون بوکس با وزارت ورزش و جوانان در خصوص راه‌اندازی بوکس بانوان نامه‌نگاری شده اما هیچ جواب روشنی به مسئولان بوکس داده نشده است. از خانم ربایه شهریان، مسئول امور بانوان وزارت ورزش و جوانان یک سؤال دارم؛ اگر بوکس خطرناک است پس چرا در رشته‌هایی مانند ساندا، کیک بوکس، کاراته و ... بانوان به راحتی و در حد جهانی مبارزه می‌کنند؟ آیا این رشته‌ها خطری ندارند؟

کارشناس بوکس کشورمان تصریح کرد: بوکس یک رشته المپیکی است و بانوان ایرانی حق دارند در این رشته جذاب و دیدنی فعالیت کنند و امیدوارم هرچه زودتر حق به حقدار برسد و بوکس بانوان راه‌اندازی شود.

دبیر هیئت بوکس جنوب غرب تهران در پایان خاطرنشان کرد: هیئت بوکس جنوب غرب تهران روز پنجشنبه 25 شهریور، مسابقاتی در بوستان ولایت برگزار خواهد کرد که قرار است چند تن از ملی‌پوشان هم در این رقابت‌ها حاضر شوند و از مردم دعوت می‌کنم در این رقابت‌ها که در فضای باز برگزار خواهد شد، حضور پیدا کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.