مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com
مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

نبرد جو فریزیر و جیمی آلیس بر سر عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان



16 فوریه 1970 برابر با 27 بهمن 1349 

نبرد جو فریزیر و جیمی آلیس بر سر عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان. فریزیر که در مارچ 1968 با شکست دادن باستر ماتیس عنوان قهرمانی WBC را بدست آورده بود در شرایطی با آلیس روبرو شد که حریفش عنوان قهرمانی WBA را پس از شکست دادن جری کواری در آوریل 1968 بدست آورده بود. این مسابقه در مدیسین اسکوئر گاردن نیویورک با قضاوت تونی پرز امجام شد. دیداری که قرار بود در 15 راند برگزار شود ، طولی نکشید و فریزیر در دور پنجم کار آلیس را یکسره کرد و عنوان قهرمانی بلامنازع جهان را از آن خود نمود. این دو در شرایطی به مصاف هم رفتند که عنوان قهرمانی جهان از دارنده عنوان یعنی محمدعلی سلب شده بود و برگزارکنندگان بوکس حرفه ای برای آنکه عنوان جدید قهرمانی بوکس سنگین وزن جهان را بین مدعیان مشخص نماید 16 بوکسور را در دو گروه 8 نفره به رقابت انداختند.( 8 بوکسور برای عنوان WBC ، 8 بوکسور برای عنوان WBA ) سرانجام فریزیر و آلیس پس از شکست دادن تمامی رقبا برای تعیین قهرمان واقعی سنگین وزن جهان در 16 فوریه 70 به مصاف هم رفتند.

تغییرات حاصله درقوانین جدیدداوری بوکس:



1-سن بزرگسالان19تا40سال

2-دستکشهای بوکسورها ازوزن49کیلوگرم تا69کیلوگرم10اونس واز69تا91+ از12اونس استفاده میشود.

3-بوکسورها نمیتوانند از کلاه ودستکش شخصی استفاده کنند.

4-هیچگونه اعتراض برای داوران کنار مورد قبول نمیباشد.

5-وارنینگ(W)توسط سوپروایزر اگرتائیدشددرکامپیوتر ثبت میشود.

6-رای داوران حداکثرنمره10وحداقل6میباشد.

7-حداقل استراحت بین 2بازی برای یک بوکسور حداقل12ساعت میباشد.

8-2نوع ناک اوت درنظرگرفته شده ناک اوت تکنیکی وناک اوت(TKO-KO)

الف:اگرریفری بعلت عدم توانائی بوکسور مسابقه راقطع کندبرنده راباکلمه TKOاعلام میکنند.

ب:اگربوکسوریا کوچ اعلام آمادگی نکنندریفری برنده را باکلمهTKOاعلام میکند.

ب:اگربوکسوری ناک دان شود ونتواندآماده شودریفری برنده راباکلمهTKOاعلام میکند.

ت:اگربوکسوری پس از ناک دان تا90ثثانیه آماده نشودریفری برنده راباکلمهTKOاعلام میکند.

ث:اگربوکسوری به خارج ازرینگ افتاد(دراثرضربه)وتا30ثانیه بدون کمک کسی دررینگ شد میتواند ادامه بازی دهدودرغیراینصورت باکلمهTKOحریف وی برنده خواهدشد.

ج:اگربوکسوری صدمه دیده باشددرصورت قطع بازی ریفری برنده بازی را با کلمهTKOمشخص مینماید.

چ:اگربوکسوری با خطاDISQشودبوکسوردیگرباکلمهDQبرنده میشود.

ح:اگربوکسوری بوسیله خطا بوکسوردیگرراINJکندبوکسورخاطیDISQشده وبوکسورمضروب برندهDQ میشود.

خ:اگربوکسوری سهWبگیردبطوراتوماتیکDISQشده وبوکسوردیگرباکلمهDQبرنده میشود.

د:بوکسورسه اخطاره بدلیل عدم رعایت مقررات وغبره بایستی موضوع به کمیته انضباطی در عرض24ساعت گزارش شود.ضمنا هیچگونه امتیازی به وی تعلق نمیگیرد.

9-چنانچه بوکسوری ناک اوت شودوکمتراز90ثانیه به هوشیاری برسد90روزاستراحت اجباری میشودوچنانچه دراثرناک اوت شدن بیشتراز90ثانیه بیهوشی ادامه داشته باشدشامل180روز استراحت اجباری میشود.

10-داوران کناربعدازخاتمه هرراند15ثانیه فرصت دارندتادکمه کیبردرافشارداده ونمره بدهندوضمنا هرراند بایدیک برنده داشته باشد.

11-شمارش های اجباری(ناک دان)دریک راند برای بزرگسالان 3ناکدان دریک راند ولی محدودیتی درمیزان شمارش ها درطول بازی نمیباشد.

12-شمارش اجباری بانوان نوجوانان وجوانان 4ناک دان در طول بازی میباشد.

13-به کلماتی که قبلا ریفری مجاز بود بر زبان بیاوردSTOP-BREAK-BOXکلمهTIMEنیز اضافه شده وزمانیکه وقت نگهدار ازریفری دستور قطع بازی را میگیرد.

14-زمان خارج شدن کوچ ها ازداخل رینگ پس از یک دقیقه استراحت از5ثانیه به 10 ثانیه تغییریافته است.

15-هربوکسوردارای3کمک (کوچ)میباشدیکی داخل رینگ یکی بیرون رینگ وروی پله وسومی درپایین رینگ.

16-تخلف مربی ها برای اولین بار یک هشدار برای باردوم یکWوبرای بار سوم اخراج از منطقه بازی ودر صورت تکرار بطور کلی از مسابقه اخراج میگردد.

17-فاصله لبه رینگ تا طنابها از46سانتیمتر به 85سانتی مترتغییر پیدا کرده است.

18-برای هرWیک پوئن ازبوکسور خاطی کسر میگردد.

19-در مورد ضربه پائینBLOW.LOW

الف:چنانچه ضربه به طور غیرعمدوسخت نباشد وبوکسورمشکلی نداشته باشد به بوکسور خاطی یک تذکر داده میشود وبازی ادامه پیدا میکند.

ب:اگردراثرضربه بوکسور مشکلی پیدا کندوآماده بازی نباشدداور 2تصمیم میتواند بگیرد:

1-:ب-اگرضربه عمدی بود بوکسورخاطیDISQمیشود.

2:ب-اگروضعیت بوکسور طوری بود که بعداز شمارش 8اعلام آمادگی کرد ومورد تائید ریفری بود در صورت نیاز به بوکسور خاطیWداده شده وبازی ادامه پیدا میکند.

پ:جنانجه از شمارش 8 بوکسورآماده نبود90ثانیه به بوکسور زمان داده میشود تاآمادگی خودرابدست آورد.

ت:اگرتا90ثانیه آماده بازی شد به بوکسور خاطیWداده شده سپس بازی ادامه پیدا میکند ولی اگر بوکسور صدمه دیده وآماده بازی نشد حریف وی باکلمه TKOبرنده بازی میشود

تعریف شادو ( سایه زدن)



شادو به معنی سایه زدن است ، هنگامی که بوکسور مهارت ورزشی خود را به لحاظ تکنیک و تاکتیک با حریف فرضی طوریکه ضرباتش در هنگام اجرای فن هوا را بشکافد شادو گویند. شادو یکی از تمرینات تخصصی ، عالی و منحصر بفرد برای بوکسوران میباشد. سه دقیقه شادو برابر است با 90 دقیقه بازی فوتبال. اغلب ورزشکاران و بوکسوران این قسمت از تمرین را جدی نمی گیرند و بدون توجه به این بخش از تمرین میخواهند سریعأ به قسمت دیگر تمرینات بپردازند که این امر اشتباه محض بوده و متربیان ندانسته یکی از قسمتهای مهم تمرین بوکس را اجرا ننموده و یا انجام نمی دهند. عمل سایه زدن موجب میشود تا ضریب هوشی ، سرعت ، سرعت واکنش و نیز عمل و عکس العمل و... بوکسور بالا رود و بعنوان یک تمرین فرضی از قبل تعیین شده به لحاظ برنامه سازی و برنامه ریزی به جهت اجرای تکنیک و تاکتیک بکار میرود.

ماکس بیر



105 سال پیش در چنین روزی 11 فوریه 1909 ماکس بیر در اوماهای آمریکا بدنیا آمد. او یهودی الاصل ، راست گارد با قد 189 سانتیمتر با رسائی مشت 206 سانتیمتر در 79 مسابقه حرفه ای شرکت جست. بیر در 14 ژوئن 1934 پس از شکست دادن پریمو کارنرا قهرمان بلامنازع جهان توانست عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان را از آن خود کند. مکس در کارنامه حرفه ای خود 66 پیروزی ، 13 شکست را رقم زده است. او از ضربات مهلک راست سنگین برخوردار بود که در طی دو دیدارش حریفان او با ضربه مغزی دارفانی را واداع کردند. مکس بیر در سیزدهم ژوئن 1935 با مدعی شماره یک قهرمانی جیمز جی برادوک در مدیسین اسکوئر گاردن نیویورک قدم به رینگ میگذارد. ( توجه دوستان و علاقمندان را به فیلم سینمائی مرد سیندرلائی با بازی راسل کرو در نقش جیمز برادوک ) توجه می نمایم. او پس از 15 راند بازی ، عنوان قهرمانی را با امتیاز PTS به برادوک واگذار کرد. مکس بیر با جو لوئیز اسطوره بوکس جهان دیداری را داشته است . ضریب ناک اوت کردن بیر 63.75% می باشد.

بوکس سلطان ورزشها


بوکس سلطان ورزشها بر خلاف ان دسته که بوکس را یک ورزش خشونت امیز و بوکسورها را افرادی خشن با عضلاتی سخت تصور می کنند ، بوکس یک هنر است،هنری که در قالب یک رشته ی ورزشی زیبا و سالم شکل میگیرد. ورزش بوکس قالب مقایسه با هیچ رشته ی ورزشی دیگر نبوده و ورزشکاران این رشته دارای خصوصیات ویژه ای هستند که انها را از سایر ورزشکاران متمایز میسازد ؛ اندامی متناسب، عضلاتی نرم و انعطاف پذیر ، مملؤ از توانایی های جسمی و روحی ، خونسردی کامل و شخصیت بالای ورزشی از نشانه ی بارز هر بوکسور بشمار میرود. بوکس باعث امادگی جسمی و فکری ، سرعت و استقامت ، چابکی و چالاکی در هنرجو گشته و موجب تقویت اراده ، پرورش روحیه و حس مبارزه جویی میگردد؛ و با به تکامل رسیدن توانایی های فیزیکی همراه با روحیه ای استوار و اعتماد به نفس کامل است که یک بوکسور برهر گونه ترس و خشم غلبه کرده و اماده ی مبارزه در میدان های بزرگ ورزشی میشود. بوکس به ورزشکار می آموزد تا با اتکا به نیروهای پرورش یافته خود در سختیها مقاوم بوده و براحتی بر مشکلات فایق اید. بوکس چنانچه روی اصول صحیح و زیر نظر مربیان با تجربه و با وسایل ایمنی و رعایت موارد فنی انجام گیرد خطرات آن به مراتب کمتر از سایر ورزشها بوده و هرگاه با تکنیک و ظرافت همراه باشد ، زیباترین صحنه های ورزشی را بوجود می اورد که نظیر آن را در هیچ یک از ورزشهاى رینگى جهان نمیتوان یافت. به امید روزى که بوکس به جایگاهى که لیاقتش را دارد برسد،البته در ایران.

برنامه ورزش از نگاه 2 با موضوع "بوکس"

با حضور :

- محمود مساعدیان، کارشناس ارشد و بین المللی بوکس

- سید مسعود مصطفوی، قهرمان بوکس کشور از سال 1369 تا 1372 و عضو تیم ملی

- علیرضا استکی، مربی تیم ملی بوکس جوانان و نوجوانان

- احسان روزبهانی، بوکسور تیم ملی ایران


منبع:


جهت دانلود فیلمها به این آدرس مراجعه فرمائید ..http://eirib.ir/lastnews





نمونه ای از مطلب کتاب قهرمانان بوکس سنگین وزن جهان...نوشته استاد گرامی آقای درخشانپور



نمونه ای از مطلب کتاب قهرمانان بوکس سنگین وزن جهان

جیمز جان کوربت ( James John Corbett )
عنوان قهرمانی : 17/03/1897 - 07/09/1892
نام مستعار : آقای جیم
متولد اول سپتامبر 1866
محل تولد : سان فرانسیسکو ، کالیفرنیا ، آمریکا
تاریخ فوت : 18 فوریه 1933
طرز ایستادن : راست گارد 
قد : 185 سانتیمتر
رسائی مشت : 185 سانتیمتر
تعداد بازی : 22
برد : 15 ( 4 ناک اوت )
باخت : 4 ( 3 ناک اوت )
مساوی : 3

جیمز جیم کوربت پس از پیروزی بر جان لارنس سولیوان در هفتم سپتامبر سال 1892 در راند 21 با نتیجه ناک اوت عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان را به خود اختصاص داد. او در چهاردهمین مسابقه حرفه ای خود عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان را بدست آورد . این مسابقه با قضاوت پرفسور جان دافی1 در هفتم سپتامبر 1892 در سالن المپیک کلاب2 لوئیزیانا آمریکا برگزار گردید . 
جیمز کوربت پس از شکست سولیوان در اولین دیدار دفاع از عنوان قهرمانی جهان به مصاف "چارلی میشل" رفت. دیدار آنها با قضاوت "جان کلی1" در فلوریدای آمریکا برگزار شد و او توانست در راند سوم با ضربه فنی میشل را شکست دهد. در دومین دیدار کوربت با " تام شارکی2" روبرو گردید ، این بازی پس از چهار دور به اتفاق آرای قاضیان مساوی اعلام شد. 
کوربت در 17 مارچ 1897 در سومین دیدار دفاع از عنوان قهرمانی با "باب فیت سیمونز3" در کارسون سیتی نوادا قدم به رینگ گذاشت. او در دور 14 با ضربه فنی مغلوب سیمونز شد و عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان را پس از 14 راند به سیمونز داد. 
کوربت در 22 نوامبر 1898 بار دیگر با تام شارکی دیدار کرد ، این مسابقه قرار بود در 20 راند برگزار شود اما به دلیل کشاندن شرایط مسابقه به درگیری شدید و وخیم کردن اوضاع مبارزه از حالت عادی توسط جیمز کوربت ، در دور نهم با نتیجه دیسکالیفه4 ( DQ ) رد صلاحیت گردید و بازی را به تام شارکی واگذار کرد. 
کوربت در 11 می سال 1900 برای بازپس گیری عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان با جیمز جی جفریز قهرمان وقت دیدار میکند. مسابقه این دو در نیویورک با قضاوت "چارلی ویت5 " انجام شد. 
مسابقه ای که قرار بود در 25 راند برگزار شود و سرانجام قهرمان جهان جفریز توانست در راند 23 با ناک اوت KO 6 کوربت را در هم بشکند و از عنوان خود دفاع نماید. 
سه سال بعد بار دیگر کوربت شانس خود را در برابر جیمز جفریز امتحان میکند و قرارداد مسابقه ای را در 20 راند به امضا میرساند. این مسابقه در شهر سان فرانسیسکو ایالت کالیفرنیا برگزار گردید. 
جیمز کوربت این بار هم قادر به شکست قهرمان جهان جیمز جفریز نبود و او در دور دهم بدلیل آسیب دیدگی و عدم تعادل به دستور داور " ادی گرانی7 " با نتیجه ناک اوت فنی TKO 8 بازی را به حریف واگذار کرد. کوربت طی سالهای 17/03/1897 لغایت 07/09/1892 قهرمان سنگین وزن جهان را یدک میکشید. ضریب ناک اوت کردن او 38/15 % میباشد. جیمز کوربت در 18 فوریه سال 1933 در سن 67 سالگی دارفانی را وداع گفت. 

تاریخ مسابقه محل مسابقه نام حریف نتیجه نوع نتیجه راند توضیحات 


03/07/1886
یوتا
آمریکا فرانک اسمیت برنده DQ 4 
14/07/1886 یوتا
آمریکا دانکن 
مک دونالد مساوی PTS 6 
25/01/1887 کالیفرنیا
آمریکا تام جانسون 
برنده NWS 3 
23/03/1887 کالیفرنیا
آمریکا جو چوینسکی
بازی انجام نشد ND 5 
27/08/1887
کالیفرنیا
آمریکا جک بارک بازی انجام نشد ND 8 
01/11/1887
کالیفرنیا
آمریکا ویلیام میلر برنده PTS 6 
28/07/1888
کالیفرنیا
آمریکا جو بوورز برنده NWS 4 
30/05/1889
کالیفرنیا
آمریکا جو چوینسکی بازی انجام نشد NC 4 
05/06/1889
کالیفرنیا
آمریکا جو چوینسکی برنده KO 27 
15/07/1889
کالیفرنیا
آمریکا جو چوینسکی برنده NWS 4 
28/09/1889
کالیفرنیا
آمریکا جان دونالدسون برنده NWS 4 
11/12/1889
اورگون
آمریکا بیلی اسمیت برنده PTS 6 
12/12/1889
اورگون
آمریکا بیلی اسمیت برنده PTS 6 
28/12/1889
اورگون
آمریکا داو کمپبل مساوی PTS 10 
18/02/1890
لوئیزیانا
آمریکا جک کیلرین برنده PTS 6
 — با ‏‎Abolghasem Sadeghi‎‏ و ‏‎‎2 others‎‎‏.
نگاره: ‏نمونه ای از مطلب کتاب قهرمانان بوکس سنگین وزن جهان

                      جیمز جان کوربت ( James John Corbett  )
                    عنوان قهرمانی : 17/03/1897  -  07/09/1892
                                    نام مستعار : آقای جیم
                                   متولد اول سپتامبر 1866
                   محل تولد : سان فرانسیسکو ، کالیفرنیا ، آمریکا
                                تاریخ فوت : 18 فوریه 1933
                                 طرز ایستادن : راست گارد 
                                     قد : 185 سانتیمتر
                            رسائی مشت :  185 سانتیمتر
                                      تعداد بازی : 22
                                  برد : 15 ( 4  ناک اوت )
                                باخت :  4  ( 3  ناک اوت )
                                          مساوی :  3

جیمز جیم کوربت پس از پیروزی  بر جان لارنس سولیوان در هفتم سپتامبر سال 1892 در راند 21  با نتیجه ناک اوت عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان را به خود اختصاص داد.  او در  چهاردهمین مسابقه حرفه ای خود عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان را بدست آورد .  این مسابقه با  قضاوت پرفسور جان دافی1  در هفتم سپتامبر 1892 در سالن المپیک کلاب2  لوئیزیانا آمریکا برگزار گردید . 
جیمز کوربت پس از شکست سولیوان در اولین دیدار دفاع از عنوان قهرمانی جهان  به مصاف