مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com
مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

روزبهانی همچنان چهارمین بوکسور برتر جهان



در رده بندی این ماه فدراسیون جهانی بوکس آماتور (آیبا) چهار نماینده ایرانی حضور دارند که بهترین جایگاه متعلق به احسان روزبهانی در وزن 81- کیلوگرم است که در مکان چهارم قرار دارد.در رده بندی این وزن احسان روزبهانی با 1350 امتیاز در مکان چهارم قرار دارد. جایگاه او نسبت به رده بندی ماه قبل تغییری نداشته است.در وزن 81- کیلوگرم "عادل بک نیازیمبتوف" از قزاقستان با 2300 امتیاز در صدر قرار دارد. نمایندگان روسیه و کوبا هم در مکان های دوم و سوم قرار دارند.

رده بندی دیگر اوزان که نمایندگان ایران در آن حضور دارند به شرح زیر است:




وزن 91+ کیلوگرم
1-مژهیدوف از جمهوری آذربایجان با 2750 امتیاز
16- جاسم دلاوری با 350 امتیاز (او در رده بندی ماه قبل 15 بود)




وزن 91- کیلوگرم
1-ممدوف از جمهوری آذربایجان با 2150 امتیاز
26- علی مظاهری با 175 امتیاز( او در رده بندی ماه قبل در مکان 20 قرار داشت)



وزن 75- کیلوگرم

1-خیتروف از اوکراین با 1700 امتیاز
15- سجاد محرابی با 500 امتیاز (او در رده بنید ماه قبل 13 بود).


وزن 60 – کیلوگرم

1- تولدو لوپز از کوبا با 1600 امتیاز

21- محمد مومیوند با 300 امتیاز ( او در رده بندی ماه قبل در مکان 17 قرار داشت).




در اوزان 49، 52، 56، 64 و 69 کیلوگرم نمایندگان ایران بین 50 نفر نخست این رده بندی قرار ندارند.

درد شـانه در ورزشکاران



از آنجا که ساختمان های متعددی می توانند باعث درد شانه شوند یک پزشک باید ابتدا بتواند علت درد شانه را در یکی از دسته بندی های زیر جای دهد.
1. عضلات روتیتورکاف (چرخاننده شانه)
2. ناپایداری ها
3. مفصل اکرومیوکلاویکول
4. دردهای انتشاری
با شرح حال دقیق- بررسی عوامل ضربه- معاینه دقیق می توان تاحدود زیادی علت درد را تشخیص داد.
1. در آسیب های تاندونی عضلات روتیتورکاف باید معلوم شود که آسیب حاد است یا مزمن یا یک آسیب دیدگی حاد روی یک آسیب مزمن قبلی پدید آمده است. مثلاً پارگی کامل تاندون روتیتورکاف در اثر یک تاندونیت دژنراتیو مزمن قبلی.
شایعترین آسیب های مزمن عضلات شانه شامل سندروم گیرافتادگی (Impingement) – تاندونیت کلسیفیه و سندرم مجرای خروجی سینه می باشد.
آسیب های حاد عضلات مثل استرین عضلات یا پارگی کامل یا ناقص تاندون ها می باشد.
آسیب های بیش تمرینی نیز مثل تاندینوپاتی ها و یا سفتی و گرفتگی عضلات نیز از علل دیگر درد شانه هستند
2. ناپایداری شانه یکی دیگر از علل درد شانه است که در اثر کشیدگی کپسول قدامی شانه ثانویه به Impingment و نیمه در رفتگی حاد و دررفتگی کامل مفصل شانه پدید می آید. آسیب دیدگی حاد یا بیش تمرینی نیز از علل دیگر ناپایداری شانه است.
3. مفصل اکرومیوکلاویکولار یکی از علل مهم درد شانه است.
4. شانه همچنین یک مرکز شایع دردهای انتشاری است منبع این انتشار: مهره های گردنی، مهرهای پشتی بافت نرم مثل عضله تراپزیوس، لواتور اسکاپولا و رتیتورکاف و ... می باشد.
برای تشخیص نهایی علاوه بر معاینات از سونوگرافی و MRI نیز استفاده شود.

هدایت تیم بوکس جوانان ایران به کریمی سپرده شد



کریمی از مربیان با تجربه کشور محسوب می شود. 
همچنین علیرضا استکی و اصغر اشرفی نیز، مربیان تیم جوانان شدند. استکی سالها در تیم ملی بزرگسالان مشغول به فعالیت بود و اصغر اشرفی نیز در تیم جوانان ایران سابقه فعالیت دارد. 
پس از اینکه اکبراحدی از کادر فنی جوانان به بزرگسالان منتقل شد، غلامرضا کریمی که سالها حضور در کادر فنی تیم ملی را دارد به عنوان سرمربی جوانان منصوب شد. 
جوانان ایران می بایست اسفندماه سال جاری در مسابقات جهانی بلغارستان که انتخابی المپیک این رده سنی نیز محسوب می شود، حضور بعمل آورند. 
تمرینات تیم بوکس جوانان ایران از روز چهارشنبه هفته آینده با حضور ۲۷ بوکسور آغاز به کار می شود.

فیزیولوژی ورزشی

در بین تمرینات ورزشی به عضلاتتان اجازه دهید تا بازیابی شوند این کار به اندازه ی خود ورزش کردن مهم است. بلاخره دلیلی وجود دارد که بعد از تمرینات کششی یک یا دو روز درد دارید. ورزش های سنگین باعث اسیب فیزیکی بافت ها می شوند و بدن شما به زمان زیادی برای بهبودی نیاز دارد. اسودگی بعد از ورزش یه این معنی نیست که روی تخت دراز بکشید و یک کاسه بستنی بخورید.
این سه مکمل غذایی مفید برای عضله را به رژیم غذایی تان اضافه کنید تا سریع تر به ورزش برگردید.
با ویتامین ث کلاژن بسازید
صبح ها با یک لیوان اب پرتقال کارتان را شروع کنید. ویتامین ث یرای ساخت کلاژن در بدن ضروری است. کلاژن پروتئینی است که به ترمیم سلول های پوستی، بافت های اسیب دیده، تاندون ها، رباط ها و رگ های خونی کمک می کند. برای اینکه عضلات به خوبی ترمیم شوند توصیه می شود روزانه 60 میلی گرم ویتامین ث مصرف کنید.
خوشبختانه ویتامین ث در اشپزخانه تان کم نیست با نصف فنجان کلم بروکلی، یک فنجان طالبی یا یک پرتقال متوسط نیاز روزانه تان به ویتامین ث تامین می شود.
با ویتامین E گردش خون را تسریع کنید.
ویتامین Eاز بدن در مقابل انزیم کراتین فسفوکیناز حمایت می کند این انزیم پروتئینی است که زمانی که ورزش های سنگین انجام میدهید در خون ترشح می شود. زمانی که بدن اسیب می بیند سطح این انزیم افزایش می یابد. ویتامین Eگردش خون را افزایش می دهد و با این کار به بدن کمک می کند تا سریع تر از کراتین فسفو کیناز پاک شود.
15 میلی گرم (معادل 30 واحد) ویتامین E بعد از ورزشی که منجر به عرق کردن می شود، مصرف کنید تا عضلاتتان سریع تر بازیابی شود. یک فنجان اسفناج یک پنجم مقدار توصیه شده (15 میلی گرم) ویتامین E است. ویتامین E در ذرت، اجیل، غلات و سبزیجاتی که برگ سبز دارند نیز وجود دارد.
با منیزیم از عضلاتتان مراقبت کنید.
کمبود شدید منیزیم در بدن موجب تنش عضلانی، گرفتگی و اسپاسم می شود بنابراین عجیب نیست که این عنصر قلیایی در ترمیم عضلات نقش داشته باشد. منیزیم توانایی بدن را در ساخت پروتئین هایی که منجر به رشد عضلات شما می شوند افزایش می دهد. منیزیم برای داشتن عضلات سالم و عملکرد مناسب عصب ضروری است.
چه بدنسازی کنید یا نه مقدار کمی منیزیم (320 میلی گرم دربرای زنان و 410 مبلی گرم برای مردان) می تواند سرعت رشد عضلات را افزایش دهد. نیاز منیزیم روزانه تان را با خوردن تخم کدو، اسفناج، سویا، تخم افتابگردان، لوبیای سیاه و ماهی ازاد و قزل الا تامین کنید.

نوشیدن شیر

پروتئین شیر از ۸۰% پروتئین دیر جذب و ۲۰% پروتئین زود جذب تشکیل شده ، در واقع با ۳۰۰ سی‌ سی‌ شیر که ۱۰ گرم پروتئین داره میتونید عضلات خودتون را قبل از خواب شب، تا صبح تغذیه کنید و انرژی آرام و پایدار در طول شب برای عضلات فراهم کنید، علاوه بر این شیر سر شار از کلسیم است که باعث چربی‌ سوزی به خصوص در ناحیه‌ شکم میشود

بهترین راه برای دریافت کلسیم:


 بهترین راه برای دریافت کلسیم:

××علاوه بر تغذیه مناسب××

*کوبیدن پا به زمین
تعجب می کنید؟؟؟ کلسیم موجود در خون با کوباندن پا به زمین وارد استخوان ها میشه و اثر خودشو رو استخوان میزاره.
البته این به این معنی نیست که شما پاهایتان را به زمین بکوبید، هرچند می تونید اینکارو کنید D: ولی ورزش بهترین راهه تماس استخوان ها با نیروهای وارده از جمله زمین است.

*دریافت روزانه 15 دقیقه نور آفتاب
از پشت ابر نباشه، از پشت شیشه هم نباشه
این مقدار برای زمستان های سرد به روزانه 45 دقیقه در روز هم میرسه و هدفش جذب ویتامین D می باشد که پیاپی به جذب کلسیم کمک می کنه

"فایده نوشیدن شیر پس از ورزش"

پژوهشگران کانادایی اعلام کردند نوشیدن دو لیوان شیر پس از ورزش، به سوزاندن بیشتر چربی و افزایش حجم ماهیچه ای کمک می کند.
محققان دانشگاه مک مستر در همیلتون ایالت اونتاریو، 56 مرد 18 تا 30 سال را طی یک دوره 12 هفته ای بررسی کردند. برای این افراد برنامه ورزشی بلند کردن وزنه، طی پنج روز در هفته ارایه شد.
شرکت کنندگان در این مطالعه به سه گروه تقسیم شدند:
گروه اول) پس از ورزش، دو لیوان شیر کم چربی مصرف کردند.
گروه دوم) پس از ورزش، نوشیدنی سویا (با همان میزان پروتئین و انرژی موجود در شیر) مصرف کردند.
گروه سوم) پس از ورزش، نوشیدنی کربوهیدراتی مصرف کردند.
بعد از 12 هفته معلوم شد گروهی که شیر نوشیده بودند، حدود یک کیلوگرم چربی و گروهی که کربوهیدرات مصرف کرده بودند، نیم کیلوگرم چربی از دست داده بودند. این در حالی است آنهایی که نوشیدنی سویا خورده بودند، چربی از دست نداده بودند.
در عین حال گروهی که شیر نوشیده بودند، در مقایسه با آنهایی که سویا مصرف کرده بودند 40 درصد یا 1135 گرم به حجم ماهیچه ای خود افزوده بودند.
علاوه بر این گروهی که شیر مصرف کرده بودند، 36 درصد یا 1500 گرم حجم ماهیچه ای بیشتر نسبت به گروه مصرف کننده نوشیدنی کربوهیدرات پیدا کرده بودند