مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com
مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

سه مدال برنز ایران قطعی شد

پنجمین روز مسابقات بوکس قهرمانی آسیا در حالی روز گذشته(جمعه) به میزبانی اردن پیگیری شد که احسان روزبهانی بوکسور تیم ملی عربستان را شکست داد.

رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی اردن پیگیری می‌شود که تیم ملی ایران در پنجمین روز از مسابقات با سه نماینده وارد رینگ شد.

وزن ۶۰- کیلوگرم محمد مومی‌وند با نماینده قزاقستان بازی کرد و با شکست مقابل حریفش از دور مسابقات کنار رفت.

وزن ۷۵- کیلوگرم سجاد محرابی بوکسور کشور تایوان را شکست داد و فردا باید به مصاف بوکسور تیم ملی قزاقستان برود.

وزن ۸۱- کیلوگرم احسان روزبهانی روز گذشته بوکسور تیم ملی عربستان را شکست داد و فردا باید با نماینده قزاقستان که نفر دوم المپیک لندن و قهرمان جهان و آسیا است مبارزه کند.

وزن ۹۱+ جاسم دلاوری فردا باید با نماینده قزاقستان که نشان برنز مسابقات المپیک لندن را دارد مبارزه کند. پیش از این دلاوری نماینده عراق و کره جنوبی را شکست داده بود.

با نتایجی که بوکسورهای تیم ملی طی یکی دو روز گذشته کسب کرده‌اند مدال برنز در اوزان ۷۵، ۸۱ و ۹۱+ کیلوگرم قطعی شده است. فینال مسابقات دوشنبه برگزار خواهد شد.

در بیست و پنجمین دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا ۱۴۳ بوکسور از ۲۷ کشور حضور دارند که تیم ایران با ۹ نماینده در آن حاضر است.

مسابقات امروز(شنبه) برگزار نمی‌شود.

فکر می‌کردم یک طلا بگیریم/ بی‌پولی‌ها بهانه‌ای برای کم‌کاری شد:

 

 

دبیر فدراسیون بوکس گفت: نباید مشکلات مالی و اقتصادی فدراسیون باعث می‌شد برخی‌ها بهانه‌ای برای کم‌کاری در تمرینات پیدا کنند.همایون اردلان اظهار داشت: متاسفانه تنها 3 بوکسور از کشورمان در جدول مسابقات قهرمانی آسیا باقی ماندند که در این میان نمی‌توانیم برای آنها مدال طلا را به راحتی پیش‌بینی کنیم. مشکلات مالی بهانه‌ای برای برخی کم‌کاری‌ها در اردوهای آماده‌سازی بود که متاسفانه نتیجه‌اش را در اردن دیدیم.وی ادامه داد: پیش‌بینی من کسب 3 مدال برای تیم ملی بود اما فکر می‌کردم لااقل رنگ یکی از آنها طلا باشد. علی مظاهری به خاطر عدم آمادگی و تمرینات ناکافی، طلای مسابقات را از دست دارد در حالی که او یکی از پرامیدهای اعزامی به این دوره از پیکارها بود.دبیر فدراسیون بوکس خاطرنشان کرد: هنوز 3 فرصت برای رسیدن به طلا باقی است اما با آنالیز و بررسی‌ حریفان متوجه خواهیم شد نباید با خوش‌بینی به ادامه مسابقات نگاه کنیم. جاسم دلاوری، احسان روزبهانی و سجاد محرابی از جمله بوکسورهای خوب کشورمان هستند اما کشورهایی مانند قزاقستان که در بوکس صاحب سبک و عنوان‌دار به حساب می‌آیند به هیچ‌وجه به همین راحتی‌ها از سکوی قهرمانی پایین نخواهند آمد.اردلان در پایان به پیروزی والیبالیست‌های کشورمان برابر کوبا اشاره و تصریح کرد:‌ خوشحالم که لااقل جوانان قابل ستایش تیم ملی والیبال توانستند کوبا را در سرزمینش ببرند. بردن این تیم به هیچ وجه کار آسانی نبود و دیدیم که ملی‌پوشان باغیرت کشورمان با تلاش، تیزهوشی و هدایت مربی خوبشان توانستند به این هدف برسند. وقتی برای جابجایی یک فوتبالیست از یک تیم به تیم دیگر، یک میلیارد هزینه می‌شود باید برای جوانان باغیرتی همچون ملی‌پوشان والیبال هواپیمای اختصاصی تهیه کرد. اینجا جایی است که باید سرمایه‌های ورزش ایران هزینه شود.رقابت‌های قهرمانی بوکس آسیا از سه‌شنبه هفته گذشته به میزبانی شهر امان در اردن در حال برگزاری است.

مزایای گرم کردن بدن پیش از شروع تمرینات ورزشی چیست؟


یکی از راههای جلوگیری از آسیب دیدگی، گرم کردن بدن پیش از شروع تمرینات ورزشی است. در حقیقت گرم کردن باید جایی ثابت و همیشگی در برنامه ورزشی شما داشته باشد. شما با گرم کردن بدن خود، عضلات، مفاصل و تاندونهای بدن را آماده تمرین سنگین می کنید.

همچنین این کار سیستم قلبی-عروقی(جریان خون) شما را فعال می کند. این امر باعث می شود اکسیژن و مواد غذایی مورد نیاز عضلات، پیش از تحت فشار سنگین قرار گرفتن آنها در اختیار قرار می گیرد.گرم کردن بدن,ورزش,تمرینات ورزشی,مزایای گرم کردن بدن,بدنسازی,ورزشکاران,فیزیولوژی گرم کردن بدن,فعالیت ورزشی,
در نتیجه شما می توانید با وجود آمادگی قبلی، به تمرینات سخت و سنگین تر بپردازید.

گرم کردن بدن پیش از تمرینات سنگین، بدنسازی را از لحاظ روحی و روانی نیز برای تحت فشار سنگین قرار گرفتن آنها در اختیار قرار می گیرد.

در نتیجه شما می توانید با وجود آمادگی قبلی، به تمرینات سخت و سنگین تر بپردازید. گرم کردن بدن پیش از تمرینات سنگین، بدنساز را از لحاظ روحی و روانی نیز برای تحت فشار قرار گرفتن عضلات آماده می سازد.

مزایای گرم کردن بدن قبل از انجام تمرینات ورزشی؟

* افزایش سرعت انقباض و از انقباض خارج گشتن عضلات.
* تسهیل مصرف اکسیژن. زیرا در عضلات گرم شده سرعت آزادسازی اکسیژن از هموگلوبینها افزایش می یابد.
* تسهیل جریانات عصبی و متابولیسم داخل عضلات بدن.
* افزایش جریان خون به عضلات.
* افزایش تدریجی حرارت بدن.
* کاهش آسیب ها و صدمات ورزشی به خاطر افزایش قابلیت ارتجاعی عضلات.
* کاهش گرفتگی عضلات و جلوگیری از افزایش ناگهانی فشار خون و حرارت بدن.
* آماده سازی سیستم عصبی،رباطها،مفاصل،عضلات،سیستم قلبی-عروقی و سیستم عصبی برای انجام فعالیت ورزشی خاص.
* بهبود جریان خون قلب و افزایش انعطاف پذیری عضلات.
* آماده سازی ذهن و روان ورزشکار.

فیزیولوژی گرم کردن بدن در تمرینات ورزشی؟

یکی از مهمترین مبحث هایی که در یک دوره تمرین یا بهتر بگوییم در یک جلسه تمرین بایستی رعایت گردد گرم کردن بدن است چنانچه در فیزیولوژی ورزش دیدیم که هر فرد ورزشکاری بتواند طوری بدنش را گرم نماید که به راحتی خون و اکسیژن به عضلات برساند آن فرد در آن جلسه تمرین بهتر عمل خواهد نمود چون خون و اکسیژن به عضلات برساند آن فرد در آن جلسه تمرین بهتر خواهد نمود چون خون فرد ورزشکار دارای اکسیژن سرشار بوده و استرس سلول عضلانی قرار خواهد گرفت و نمی گذارد اسیدلاکتیک در عضله جمع شود و باعث درد آن ناحیه گردد .
در بالا بردن درجه حرارت توسط گرم کردن بدن دستگاه تنفس و عضلات تنفس بیشتر درگیر هستند به دیافراگم که یکی از مهمترین عضلات در تنفس است خون و اکسیژن بیشتری رسیده در نتیجه باعث بهبودی در تنفس فرد ورزشکار می شود .

چگونه قبل از ورزش بدن را گرم کنیم؟

۱- دویدن آهسته به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه. هدف آن: افزایش حرارت بدن و عضلات.
۲- حرکات کششی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه. هدف آن: افـزایش دامنه حرکت و نرم کردن عضلات.
۳- تمرینات ویژه ورزش مورد نظر به مدت ۱۰ دقیقه.
۴- انجام فعالیت ورزشی مورد نظر.

لژیونر بوکس حریفش را برد/طیبی شکست خورد

 

 احسان روزبهانی ملی‌پوش المپیکی وزن 81- کیلوگرم کشورمان هم در این رقابت‌ها مقابل  حریف ترکمنستانی به برتری رسید.

بوکسور المپیکی کشورمان در مسابقات بوکس قهرمانی آسیا موفق شد حریف ترکمنستانی را از پیش رو بردارد.

در این مسابقات که در کشور اردن در جریان است، ایمان طیبی در وزن 52- کیلوگرم به مصاف بوکسوری از قرقیزستان رفت که پس از باخت مقابل این حربف از دور رقابت‌ها کنار رفت.

احسان روزبهانی ملی‌پوش المپیکی وزن 81- کیلوگرم کشورمان هم در این رقابت‌ها مقابل حریف ترکمنستانی به برتری رسید.