مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com
مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

نشانه های متابولیسم ضعیف


 مشکل متابولیسم چیزی است که این روزها خیلی‌ها با آن درگیرند به طوری که داشتن متابولیسم پرکار و سوخت و ساز بالا برای همه مثل بلیط لاتاری نشانه خوش‌شانسی است. وقتی می بینیم بعضی‌ها مدام در حال خوردن غذاهای پرکالری هستند بدون اینکه یک گرم اضافه وزن پیدا کنند پای متابولیسم افتضاح وسط می‌آید. آن دسته از آدم‌ها که به قول خودشان با تنها نگاه کردن به غذا و یا بوییدن آن چاق می‌شوند همان‌هایی هستند که باید فکری به حال متابولیسم خود کنند. موضوع مهم این است که مشکل سوخت و ساز بدن تنها به چاقی ولاغری برنمی‌گردد هر چند از نظر بعضی‌ها این بدترین قسمت ماجراست.اول بهتر است بگویم متابولیسم چیست و چرا برای ما کارکردش خیلی مهم است. به طور کاملا خلاصه متابولیسم شما در واقع همان کارکرد سلول‌ها برای سوزاندن چربی و تبدیل آن به انرژی برای فعالیت‌های روزانه است. اما جدای از چاقی و لاغری، همه اعضای بدن ما احتیاج به انرژی برای کار و فعالیت دارد و اگر این انرژی به علت کم کاری متابولیسم به آنها نرسد مشکلات اصلی شروع می‌شود و آنجاست که چاقی و لاغری کمترین اهمیت را دارد وقتی خدای ناکرده کلیه کار نکند دیگر یادمان نمی‌آید که چاق شده‌ایم یا لاغر. بنابراین اگر شما هم این نشانه‌ها را دارید بدانید که متابولیسم بدنتان پایین است و باید فکری بکنید.


۸ نشانه متابولیسم پایین به قرار زیر است :


دست و پا سرد(به طور کلی دمای بدن پایین باشد)


اگر در هر فصلی چه تابستان و چه زمستان دست و پاهای شما یخ است دمای بدن شما پایین است و مشکل سوخت وساز دارید.


تکرر ادرار و یا ادرار زیاد


اگر بیشتر از بقیه دستشویی می‌روید این یک پرچم قرمز خطر برای متابولیسم شما است.


سردرد مداوم


آیا اغلب موارد سردرد دارید؟ وقت آن رسیده است که سوخت و ساز بدنتان را چک کنید.


مشکل سوءهاضمه و هضم غدا


اگر با هر غذایی مشکل هضم دارید و یا بعضی غذاها را اصلا نمی توانید تحمل کنید فکری به حال سوخت و ساز خود بکنید.


بدخوابی و بی‌خوابی


اگر خیلی سخت به خواب می‌روید و یا شبها در خواب به طرز عجیبی بیدار می‌شوید و راه می‌روید حتما این مسئله را جدی بگیرید.


عدم تعادل در خلق و خوی


رفتارتان اگر مدام تغییر می‌کند و از حالتی به حالت دیگر تغییر می‌کند و یا به اصطلاح خودمان آدم مودی شده‌اید از نشانه‌های اختلالات سوخت و ساز است.


عدم تعادل قندخون


قند خون اگر مدام بالا و پایین می‌شود و اگر کمی دیر غذا بخورید از حال می‌روید ممکن است مشکلی غیر از دیابت باشد. عدم تعادل قند خون به متابولیسم بدن هم مربوط است.


چاق شدن


این را دیگر همه می‌دانیم چاقی و در بعضی موارد سخت وزن اضافه کردن برای آنها که لاغرند از نشانه‌های مشکلات سوخت و ساز بدن است.


یادتان باشد بدن‌هر انسانی با دیگری متفاوت است و این نشانه‌ها کلیاتی هستند برای توجه به سلامت خود، ممکن است هر کدام از این ۸ مورد دلایلی برای بیماری‌های دیگر باشند. پس چیزی که از شما می خواهیم این است که سعی کنید با پزشکتان در تماس باشید تا مطمئن شوید که مشکل جدی دیگری ندارید.


چطور متابولیسم را افزایش دهیم و درمان کنیم؟


اولین کار این است که باید هر روز صبح دمای بدنتان را اندازه بگیرید. احتیاجی به وسایل پیشرفته پزشکی ندارید تنها یک دماسنج را هر روز صبح که بیدار می‌شوید زیر بغل خود نگه دارید تا دمای بدن صبحگاهی را بدانید شما باید حداقل درجه ۹۸ را ببینید هر دمایی کمتر از آن نشان‌دهنده کم‌کاری متابولیسم است. بهترین و راحتترین راه حل آن تنها یک جمله است: آب بنوشید. تا می‌توانید آب بنوشید تا کل این مشکلات را از بین ببرید. و حتما یک آزمایش کامل از عملکرد هورمون تیرویید هم بگیرید و به پزشکتان نشان دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.