مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com
مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

ظهور پدیده‌ها مهم‌تر از سه برنز


نگاهی به عملکرد مشتزنان ایران در رقابت‌های آسیایی

ایران ورزشی- تیم ملی بوکس ایران با کسب سه مدال برنز به کار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا پایان داد و این در حالی بود که شش مشتزن از 10 نماینده ایران نخستین حضور خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا را تجربه می‌کردند.
تیم ملی بوکس که با وینکوف اوکراینی راهی این رقابت‌ها شده بود در غیاب برخی از نفرات همیشگی خود مثل احسان روزبهانی در 81 کیلوگرم، علی مظاهری قهرمان و نایب قهرمان بازی‌های آسیایی در 91 کیلوگرم و جاسم دلاوری نایب قهرمان بازی‌های آسیایی در 91+ کیلوگرم سعی کرد با چهره‌های جدیدی در این مسابقات به میدان برود. در غیاب این چهره‌های شاخص برخی از نفرات تازه وارد در کنار تیم حضور داشتند که حسن شاهینی از همین جوانان بود که به مدال برنز رسید.

در این رقابت‌ها که اولین محک جدی وینکوف اوکراینی بود، سه مدال برنز توسط سجاد محرابی در 75 کیلوگرم، حسن شاهینی در 81 کیلوگرم و رضا مرادخانی در 91 به دست آمد. حال این سه مدال برنز توانسته احمد ناطق نوری رییس فدراسیون را راضی کند یا نه سوالی است که او باید پاسخ بدهد. البته کسب این سه مدال برنز نشان می‌دهد که اتفاقی در بوکس ایران رخ نداده است و شاید تنها روزنه امید که برای بوکس ایران در این مسابقات وجود داشت عملکرد حسن شاهینی بود. سال‌هاست که بوکس ایران می‌رود و با همین تعداد مدال و با فراز و نشیب بسیار کم از مسابقات قهرمانی آسیا بر می‌گردد. در این دوره اما حضور شاهینی و بوکسورهایی که همراه او در این مسابقات بودند نشان از یک تغییرات جدید در این ورزش دارد که باید مورد حمایت قرار بگیرد.

امروز فدراسیون باید پیگیر برنامه‌هایش برای حضور در مسابقات جهانی و قهرمانی آسیا در سال آینده باشد که باید سعی کرد همین نفرات جدید را کمی تقویت کرد. در کنار این نفرات جدید می‌توان به حفظ چهره‌های شاخص برای حضور در بازی‌های المپیک امیدوار بود. آینده متعلق به این جوانان است که اگر خوب حمایت و هدایت شوند می‌توانند در بازی‌های آسیایی 2018 خوش بدرخشند. بوکس باید کمی نگاهش را فراتر از بینی خود ببرد و به جای اینکه دنبال نتیجه در امروز یا فردا باشد بهتر است به روزهایی بیندیشد که خیلی زود به آنها خواهیم رسید.باید به گونه‌ای فکر کنند که همانند بازی‌های اینچئون که چند ماه مانده به آن بازی‌ها کاسه چه کنم چه کنم به دست گرفته بودند، برای بازی‌های جاکارتا این وضعیت را نداشته باشند.

هومن طغانی در 49 کیلوگرم، رضا کرزبری در 56 کیلوگرم، دانا اسماعیل‌زاده در 64 کیلوگرم و حسن شاهینی در 81 کیلوگرم از جمله جوانان ایران در این مسابقات بودند. نکته مهم و حایز اهمیت این است که در این رقابت‌ها بازهم چهره‌های شاخصی مثل گل آرا و قاسمی‌پور بودند که شکست خوردند. به نظر می‌رسد فدراسیون بوکس همین امروز باید تصمیم خود را بگیرد. اگر تصور براین است که این مربی اوکراینی در حد همان هموطن‌های قدیمی‌اش است که در حد کارمند دفتری بودند، باید خیلی زود در موردش تصمیم بگیرند. اگر قرار بر کنار رفتن این مربی اوکراینی است باید به جای او یک مربی بسیار بهتر و بزرگتر را انتخاب کنیم، مربی که بتواند علاوه براینکه با جوانگرایی راه همین مربی را ادامه می‌دهد، در عین حال با دانش فنی بیشتر خود تیم بهتری را آماده کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.