مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com
مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

وینکوف: مربیان تمام تیم‌ها عملکرد مرا در ایران زیرنظر دارند/ هیچ بوکسوری نورچشمی نیست

تا زمانی که بهترین تیم را نسازم در ایران کار خواهم کرد

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: تمام همکارانم در سراسر دنیا حالا حواس‌شان به من است و برای همین حق شکست خوردن ندارم.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی بوکس در حالی روز چهارشنبه آخرین مرحله اردوی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در مجموعه ورزشی انقلاب پیگیری می‌کرد که مسئولان وزارت ورزش و جوانان با حضور در اردوها از تمرینات ملی پوشان بازدید کردند و به آنها قول‌هایی نیز دادند. ولادیمیر وینکوف سرمربی اوکراینی تیم ملی بوکس نیز در سالن تمرین حضور داشت و حتی دقایقی را با وزیر ورزش و معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفت‌وگو کرد.

ولادیمیر وینکوف سرمربی تیم ملی بوکس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در واکنش به این سوال که شرایط ملی پوشان پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا به چه صورت است، گفت: در حال حاضر مشت زنان ایران واقعا بوکس زیبا و قشنگی را به نمایش می‌گذارند. البته باید به این موضوع اشاره کنم که در ایران بوکس بود و این طور نیست که ما از صفحه سفید بوکس را شروع کردیم. خوشبختانه من در ایران شاهد مربیان خوبی هستم و در کنار خودم نیز مربیان خوبی حضور دارند.

وی در ادامه گفت: خوشحالم از اینکه مسئولان فدراسیون بوکس ایران به من اعتماد کردند و هدایت تیم ملی بوکس کشور بزرگی مثل ایران را به من سپردند تا بتوانم با این تیم فوق‌ العاده و عالی کار کنم. در طول این چند ماهی که در ایران حضور داشتم شاهد پیشرفت بوکس تیم ملی ایران بودم.

سرمربی تیم ملی بوکس در ادامه عنوان کرد: در طول این مدت تنها مشکل ما زمان کمی بود که تا مسابقات قهرمانی آسیا داشتیم، اما این تیم پتانسیل بسیار زیادی دارد. خوشبختانه در این مدت مسئولان فدراسیون بوکس نیز تمام امکاناتی که ما نیاز داشتیم را مهیا کردند.

وی در پاسخ به این سؤال که شرایط بوکسورهای حاضر در تیم ملی ایران را در این مدت چطور ارزیابی کردی، گفت: ایران بوکسورهای با استعدادی در تیم ملی دارد که از قدرت یادگیری بسیار بالایی برخوردار هستند. بوکسورهای ما در این مدت نشان دادند که فقط بوکس نمی‌کند و نشان دادند که در زمان بوکس می‌توانند به لحظه فکر کنند و تاکتیک بوکس خود را عوض کنند. نباید بوکس را به عنوان یک ورزش مبارزه‌ای فقط در نظر گرفت. بوکس یک ورزش فکری است و باید با فکر ورزش کرد و هر چقدر هم بوکسور قوی باشد، اما نتواند به لحظه فکر کند در آخر او بوکس را باخته است.

وی در واکنش به این سؤال که تیم ملی ایران در دو گروه مجزا تمرین می‌کند و آیا این روش به ضرر بوکس ما نیست، گفت: قهرمانی ایران در رویداد پیش رو مهمترین هدف برای من است.ما در حال تمرین کردن هستیم و به همه نفرات برتر اعتماد داریم. ناگفته نماند که هیچ ملی پوشی برای من نورچشمی نیست و ما در کمیته فنی در خصوص تک‌تک نفرات صحبت و بحث می‌کنیم. زمان در آینده نیز به ما نشان خواهد داد چه کسی برتر است و چه کسی برتر نیست و از شما خواهش می‌کنم مثل من به این تیم اعتماد داشته باشید و مانند من به این تیم عشق به ورزید. من دو دوره در تیم المپیک اوکراین حضور داشتم و خواهش می‌کنم به تجربه من و بچه‌ها ایمان داشته باشید.

وینکوف ادامه داد: افتخار می‌کنم که این فرصت را دارم و با این بوکسورها کار کنم. وقتی در مسابقات اوکراین یکی از ملی‌پوشان ما یکی از نفرات نامدار بوکس اوکراین را ناک‌اوت کرد، نشان داد بوکس ایران در چه سطحی قراردارد. فقط خواهش می‌کنم به من زمان بدهید تا کیفیت تیم ما مشخص شود.

وی در واکنش به این سوال که پیش بینی‌اش برای تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا چیست، گفت: همه ما برای موفقیت در قهرمانی آسیا تلاش می‌کنیم، اما ناگفته نماند که جو حاکم بر مسابقات شرایط خاص خودش را دارد، چرا که خیلی شاخصه‌های منفی وجود دارد که می‌تواند علیه بوکسور هر کشوری باشد. من می‌توانم این اطمینان را به شما بدهم که هر کدام از بوکسورهای تیم ملی تمام توان و انرژی خود را به کار می‌برند، چرا که این بچه‌ها میهن پرست هستند. تلاش آنها را مشاهده می‌کنم چرا که در ابتدا تنها یک یا دو ساعت تمرین می‌کردیم، اما در حال حاضر پنج، شش ساعت در روز تمرین می‌کنیم و به زودی به جایی می‌رسیم که هفت تا هشت ساعت تمرین خواهیم کرد.

سرمربی اوکراینی تیم ملی بوکس در ادامه خاطرنشان کرد: باید بدانیم هیچ ساختمانی بدون فوندانسیون ساخته نمی‌شود. باید در ابتدا این شاخصه را بسازیم و بعد ساختمان را تکمیل کنیم. به این بچه‌ها فقط اعتماد ندارم؛ بلکه مشاهده می‌کنم که این بچه‌ها بر اساس تجربیاتم پتانسیل موفقیت را نیز دارند.

وینکوف در پاسخ به این سوال که گویا خیلی به این تیم ایمان دارید و حالا با این همه اعتماد چه پیش بینی برای تیم ملی ایران در پایان مسابقات قهرمانی آسیا دارید، عنوان کرد: هیچ مربی به این سوال جواب نمی‌دهد. بنده برای اولین بار است که با یک تیم در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کنم، اما این حضورم در قهرمانی آسیا با پشتوانه هشت دوره عنوان قهرمانی اروپا، پنج دوره قهرمانی جهان و سه دوره المپیک است، اما حضور در مسابقات آسیایی برای من یک تجربه جدید به حساب می‌آید.

وی در ادامه عنوان کرد: به ایران نیامدم تا از خودم چیزی بگویم بلکه آمده‌ام که کار خودم را انجام بدهم و خوشحالم که در کنارم بوکسورهای حرفه‌ای و مربیان حرفه‌ای حضور دارند و این برای من اصلی‌ترین چیز است. خوشحالم از اینکه من نیز با تلاشی که کنار بوکسورهای ایرانی می‌کنم در حال پیشرفت هستم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مسابقات قهرمانی آسیا پایان کار وینکوف با تیم ملی بوکس ایران خواهد بود، گفت: با افتخار با فدراسیون بوکس ایران همکاری خواهم کرد و برای من مهم است که نتایج تیم ملی چگونه رقم خواهد خورد. تمام همکارانم در سراسر دنیا حالا حواسشان به من است و برای همین حق شکست خوردن ندارم. اگر مسئولان فدراسیون ایران به من اعتماد داشته باشند تا وقتی که بهترین تیم را نسازم در ایران کار خواهم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.