مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com
مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

ولادیمیر فقط یک توریست است/فدراسیون چه کاری برای ما کرده که 30 درصد از پاداش‌مان را بردارد؟

احسان روزبهانی در گفت‌وگو با فارس:

نماینده وزن 81 کیلوگرم تیم ملی بوکس گفت: ولادیمیر وینکوف سرمربی تیم ملی بوکس اصلا تمریناتی را برگزار نمی‌کند ... در واقع او در ایران یک توریست است.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی بوکس در حالی روز چهارشنبه آخرین مرحله اردوی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در مجموعه ورزشی انقلاب پیگیری می‌کرد که مسئولان وزارت ورزش و جوانان با حضور در اردوها از تمرینات ملی پوشان بازدید کردند و به آنها قول‌هایی نیز دادند. در این میان احسان روزبهانی نخستین ورزشکار ایرانی که سهمیه حضور در المپیک برزیل را کسب کرده است نیز در گوشه‌ای از سالن زیر نظر اکبر احدی با دیگران نفرات حاضر در لیگ حرفه‌ای APB تمرینات خود را پیگیری می‌کرد. روزبهانی که به دلیل حضور در مسابقات لیگ حرفه‌ای قرار نیست در مسابقات قهرمانی آسیا وارد رینگ شود با دل پردردی با ما گفت‌وگو کرد. او در صحبت‌های خود مدعی شد که برداشت 30درصد از پاداش بوکسورها در مسابقات لیگ حرفه‌ای از سوی فدراسیون کار درستی نیست.

گفت‌وگوی احسان روزبهانی با خبرگزاری فارس را در ادامه می‌خوانید.

فارس: این روزها به شدت تمرین می‌کنی اما گویا قرار نیست در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنی، این موضوع صحت دارد؟

بله تصمیم گرفته‌ام در مسابقات قهرمانی آسیا حضور نداشته باشم. در حال حاضر نیز در اردوهای تیم ملی کنار دیگر ملی پوشان تمریناتم را پیگیری می‌کنم. 27 شهریور نیز راهی ونزوئلا می‌شوم تا با حریف بلغارستانی خود مبارزه کنم.

فارس: در مورد تغییر محل برگزاری مسابقات چه نظری داری؟

خدا رو شکر برگزاری این مرحله از مسابقه بر عهده ونزوئلا واگذار شده است و این اتفاق بسیار خوبی بود. مرحله قبل بلغار‌ها از میزبانی خود کاملا بهره مند شدند اما این دوره دیگر نمی‌توانند چنین کاری را انجام دهند.

فارس: پیشنهاد میزبانی این دوره از مسابقات را به ایران داده بودند ؟

بله، مسئولان برگزاری مسابقات به فدراسیون ایران برای میزبانی این دوره از مسابقات پیشنهاد دادند، اما به هرحال نخواستند که این اتفاق رخ دهد.

فارس: دلیل خاصی داشت که میزبانی را فدراسیون کشورمان قبول نکرد؟

همایون اردلان برای برگزاری این رویداد بزرگ در ایران خیلی تلاش کرد و از او تشکر می‌کنم. برای میزبانی این مسابقات با سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نیز صحبت های جدیی داشتم که او نیز از این مسئله بسیار استقبال کرد. حتی سجادی اعلام کرد که این رقابت‌ها را در سالن دوازده‌ هزارنفری آزادی برگزار خواهیم کرد. با ناطق‌نوری برای درخواست میزبانی این مسابقات نیز تلفنی صحبت کردند. حتی خانم سعیدی از دفتر سجادی نیز این مسئله را به جد پیگیری کرد اما نمی‌دانم چه کسی این وسط نمی‌خواست این اتفاق بزرگ رخ دهد.

فارس: چطور شد که چنین پیشنهادی به ایران دادند؟

با توجه به اینکه من در دوره گذشته توانستم عنوان نخست را کسب کنم آنها نیز از ایران خواستند تا میزبان این دوره از مسابقه باشد، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. البته برگزاری مرحله دوم این مسابقات را دوباره به بلغارستان پیشنهاد دادند که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد چرا که اگر دوباره آنها میزبان این مسابقات می‌شدند قطعا شاهد دوباره حق خوری‌ها تکرار می‌شد. به هر حال خوشحالم که در نهایت این مسابقه در ونزوئلا برگزار می‌شود و 100 درصد با وقوع این اتفاق مسابقه را خواهم برد و دومین کمربند را نیز کسب خواهم کرد و رنکینگ یک را به دست می‌آورم.

فارس: این روزها شنیده شده 30 درصد پاداش بوکسورها در مسابقات لیگ حرفه‌ای به فدراسیون می‌رسد. این موضوع صحت دارد؟

بله دقیقا به همین صورت است. در واقع 30 درصد از پاداشی که بوکسورهای حاضر در لیگ حرفه‌ای کسب می‌کنند را فدراسیون برمی‌دارد. البته ناگفته نماند که من به فدراسیون در مسابقات قبل هیچ درصدی ندادم و دلیل آن نیز این بود که فدراسیون هیچ کاری برای من انجام نداد. در تمام دنیا رسم بر این است 30 درصد از پاداش ورزشکار به منظور هزینه مربی، هزینه دکتر، هزینه مکمل های دارویی، مخارج ورزشکار و مربی او برای حضور در مسابقات در نظر گرفته شود، اما فدراسیون مدعی است این پاداش برای آنها است درحالی که هیچ کاری برای من انجام ندادند.

فارس: چرا این مبلغ از پاداش شما کم می‌شود؟

تصمیم فدراسیون واقعا کار درستی نیست؛ چرا که برای من کار خاصی انجام نشده بود و من نیز این مسئله را نمی‌دانستم. فدراسیون از مبلغ پاداش امین‌قاسمی‌پور و سجاد محمدپور این 30 درصد را که معادل 1200 دلار بود کسر کرده است. این مبلغ هیچ جای فدراسیون را نمی‌گیرد، اما برای این بچه‌ها که در تمرینات زحمت می‌کشند و حقوقی دریافت نمی‌کند و حتی برای آنها غذای باکیفیت تهیه نمی‌شود، مورد نیاز است. این مبلغ اگر به ورزشکار که حقش است برسد خیلی از مشکلاتش حل می‌شود.

فارس: در مورد عملکرد سرمربی اوکراینی تیم ملی چه نظری داری؟

به نظر من ولادیمیر چیزی بلد نبوده و اصلا مربی خوبی نیست. به هیچ عنوان زیر نظر او تمرین نمی‌کنم. البته ناگفته نماند که او در تیم ملی اصلا تمریناتی را برگزار نمی‌کند و همه کارها را مربی تیم ملی انجام می‌دهد و در واقع او در ایران یک توریست است. شما انتخابی تیم ملی را نگاه کنید. در هیچ جای دنیا ما نمی‌بینیم که انتخابی تیم ملی بدون حضور سرمربی برگزار شود، اما انتخابی تیم ملی که چند وقت اخیر برگزار شد سرمربی تیم ملی در ایران حضور نداشت و در غیاب او انتخابی برگزار شد. به اعتقاد من اگر هزینه‌های او را برای مربیان ایرانی صرف کنند خیلی بهتر است.

فارس: صحبت پایانی؟

ابتدا باید از گودرزی، سجادی و افشارزاده که از اردوی تیم ملی بازدید کردند تشکر کنم. آنها کار بسیار بزرگی کردند که از تمرینات تیم ملی بازدید کردند. خیلی وقت بود که شخص وزیر به تمرینات تیم ملی نیامده و بوکس ما را ندیده بود. خیلی از حضور وی خوشحال هستم؛ چرا که این کار در روحیه ملی پوشان تاثیر مثبت می‌گذارد و این تاثیر مثبت را من در روحیه بچه‌ها مشاهده کردم. امیدوارم حداقل هر دو ماه یک بار این اتفاق تکرار شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.