مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com
مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

قرص امگا 3 - 6 - 9 کاهش فشارخون و کلسترول



مصرف امگا 3 و امگا 6 هر دو برای بدن ضروری است.اما یافته های پژوهشگران حاکی از آنست که نسبت این دو اسید چرب در رژیم غذایی ما از تعادل خارج است.نسبت ایده آل امگا 6 به امگا 3 در رژیم غذایی میبایست 1:1 و حداکثر 4:1 باشد.

اما متاسفانه این نسبت در افراد جامعه به 11:1 تا 30:1 میباشد. یعنی مصرف امگا 6 در اغلب افراد 30 برابر امگا 3 میباشد. مصرف هر کدام از این دو اسید چرب به تنهایی نه تنها مفید نیست بلکه مشکلات عدیده ای را نیز در بدن پدید می آورد.

لزوم مصرف متعادل این دو اسید چرب ضروری به این خاطر است که این دو اسید چرب با یکدیگر بر سر آنزیمها رقابت میکنند.امگا- 6 و امگا-9 از انسداد عروق و رسوب چربی در شریان ( سکته قلبی ) جلوگیری می کنند.امگا 3 و امگا 9 حاوی مواد شیمیایی هستند که Eicosanoid مضر را بلوک می‌کنند.اسید اولئیک (امگا9) که یک اسید چرب غیراشباع است موجب افزایش یادگیری در دوران بلوغ می شود و احتمالا از طریق تغییر در سیالیت غشاء به ویژه در نواحی هیپوکامپ، اثر خود را اعمال می نماید. اثر اسید اولئیک بر یادگیری فضائی موش‌های صحرایی نر بالغ توسط زهرا حسین زاده مربی گروه زیست شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز مورد مطالعه قرار گرفت. اسیداولئیک یکی از ترکیبات اصلی و ضروری غشای نورون ها را تشکیل می دهد و در رشد خوشه های اکسونی و ارتباطات نورونی اهمیت دارد. این اسید چرب یک نوروتروفیک است که در دوران جنینی از جفت عبور کرده و در تمایز مغز نقش دارد. یافته ها نشان داد که استفاده از رژیم غذایی حاوی اسید اولئیک 10 درصد به مدت چهار هفته، نسبت به گروه‌هایی که به مدت یک، دو و سه هفته اسید اولئیک 10 درصد مصرف کردند به طور قابل توجهی موجب افزایش یادگیری فضایی می شود.

فواید مصرف امگا 3: 1- کاهش کلسترول و تری گلیسریدهای خون. 2- کاهش فشار خون. 3- پیشگیری از بیماریهای قلبی-عروقی. مصرف دو وعده ماهی در هفته خطر سکته و حملات قلبی را تا 50 درصد کاهش میدهد. 4- کاهش وزن. 5- درمان و کاهش دردهای مفاصل-آرتریت روماتوئید و آرتروز. 6- درمان پوکی استخوان. امگا 3 جذب کلسیم را افزایش داده و رسوب کلسیم را در استخوانها تسهیل میکند. 7- درمان افسردگی. افرادی که امگا3 به اندازه کافی دریافت نمیکنند بیشتر مستعد افسردگی میباشند. 8- التایم سوختگیها. با کاهش التهاب و تسریع التیام زخمها. 9- امگا 3 علایم آسم را تخفیف داده و امگا 6 آن را تشدید میکند. 10- کاهش دردهای قاعدگی. 11- کاهش التهاب در سرتاسر بدن. 12- جلوگیری از تصلب شرایین.


برخی از ویژگیها

1) کپسول 90 تایی امگا 3 - 6 - 9  2) کاهش فشار خون  3) درمان و کاهش دردهای مفاصل-آرتریت روماتوئید و آرتروز  4) کاهش کلسترول و تری گلیسریدهای خون  5)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.