مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com
مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

بردبار: اگر در اینچئون داور داشتیم همه بوکسورهای ما مدال می‌گرفتند/در المپیک قضاوت می‌کنم


داور بین المللی بوکس‌ایران گفت: اگر در بازی‌های آسیایی اینچئون، نماینده‌ای از ایران در کمیته داوران یا هیات اجرایی مسابقات حضور داشتند، تمامی ملی‌پوشان کشورمان می‌توانستند مدال کسب کنند.

سمینار بین المللی داوری بوکس، هفته گذشته در شهر سیسیل ایتالیا برگزار شد که بابک بردبار نماینده ایران در این دوره حضور یافت و با موفقیت کلاس فوق را پشت سر گذاشت. به این ترتیب، این داور گیلانی به درجه داور 3 ستاره نایل شد تا در مسابقات آینده قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی، قهرمانی‌جهان و المپیک، فرصت قضاوت داشته باشد.بردباردرخصوص کلاس بین‌المللی ایتالیا خاطرنشان کرد: من در این دوره، در 3 بخش: w.s.b، a.p.b. و a.o.b شرکت کردم. 2 کلاس آن در مورد بوکس حرفه‌ای و یک دوره هم مربوط به بوکس آماتور بود. در این دوره‌ها، بهترین نمرات را کسب کردم و شاگرد اول کلاس شدم.موفقیت من به اندازه‌ای بازتاب داشت که "تری اسمیت" رئیس و "ریموند سیلواس" نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی بوکس(آیبا)، هم خوشحال شدند و هم تعجب کردند چرا من تاکنون 3 ستاره نشده‌ام.داور 3 ستاره بوکس کشور ادامه داد: تمامی کشورها حتی نمایندگان‌اردن، مراکش و الجزایر با هزینه فدراسیون‌های کشورهای‌شان به ایتالیا آمده بودند، اما من بدون هیچ‌گونه کمکی از سوی فدراسیون و حتی اداره ورزش و جوانان استان گیلان و با خرج خودم راهی سیسیل شدم.بردبار با بیان اینکه حتی تلاش‌هایی هم شد که اعزام من به ایتالیا انجام نشود، در مورد اخذ درجه 3 ستاره، اظهار داشت: بر اساس اعلام فدراسیون جهانی، من این دوره‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ام. با این حال، هنوز گواهینامه برایم ارسال نشده که البته به زودی این کار انجام خواهد شد.داور بین المللی بوکس ایران با اشاره به اینکه به محض دریافت گواهینامه داوری 3 ستاره، می‌توانم در مسابقات مختلف قاره‌ای، جهانی و المپیک قضاوت کنم، گفت: اگر درجه‌ام به دستم برسد، می‌توانم در رقابت‌های قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی، جهانی و المپیک قضاوت کنم.وی در ادامه در مورد بازی‌های آسیایی اینچئون و عدم حضور هیچ‌یک از داوران ایران و حق‌خوری‌ها علیه ملی‌پوشان کشورمان، تصریح کرد: تمامی بچه‌ها شایسته کسب مدال بودند، اما افتضاح داوری‌ها در این دوره از مسابقات، آنها را از حق مسلم‌شان محروم کرد. این به دلیل این است که هیچ داوری از کشورمان در اینچئون حضور نداشت تا از حق بچه‌های ایران دفاع کند.بردبار همچنین درباره وضعیت فعلی کمیته داوران فدراسیون بوکس، یادآور شد: وضعیت کمیته داوران تاکنون به گونه‌ای بوده که داوران جوان و آگاه به علم روز جهان، از حضور در سمینارهای بین‌المللی محروم بودند و نه تنها در این کلاس‌ها شرکت نمی‌کردند، بلکه از علم روز داوری نیز عقب بودند. در این سال‌ها، افراد کم سواد در بدنه داوری حضور داشتند و به همین جهت، شایسته‌سالاری در کمیته‌داوران حاکم نبود.البته با توجه به جوانگرایی‌های اخیر در فدراسیون بوکس، امیدوارم در کمیته‌داوران نیز شاهد میدان دادن به جوانان تحصیل‌کرده و آگاه به دانش روز بوکس دنیا باشیم.داور 3 ستاره بوکس کشورمان در پایان درخصوص احتمال مسئولیت گرفتن در کمیته داوران، اظهار داشت: بنده در داخل کشور و در مسابقات مختلف، به کار داوری‌ام ادامه می‌دهم، اما در مورد همکاری با کمیته داوران، تنها در صورتی که کارها طبق روال قانونی پیش برود و شایسته سالاری حکمفرما باشد، با کمیته داوران همکاری خواهم کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.