مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com
مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

نکات مهمی از قوانین جدید داوری ( تهیه و تنظیم: بابک بردبار-داور بین المللی و مدرس داوری )

 

 

 

 

 

 

 

با توجه به تقاضاهای مکرر داوران سراسر کشور و عدم امکان ارائه ی توضیح و ارسال ایمیل برای تک تک عزیزان لطفا" به نکات زیر توجه نمایید و پرسشها ی خود را در همین مکان بیان فرمایید تا پاسخگو باشم.
در قوانین جدید قانونگذار تفاوت بسیار زیادی بین ایراد ضربات عمدی و غیر عمدی قائل شده است که تشخیص آن به عهده ریفری است و نقش بسیار تعیین کننده ای در نتیجه مسابقه دارد.
در قانون جدید هنگامی که بوکسوری مجروح شد و ریفری میخواهد او را نزد دکتر ببرد بایستی به روشهای زیر سوپر وایزر را ازعلت جراحت مطلع سازد.

1- ریفری STOP داده و و با گفتن عبارت Time به وقت نگهدار دستور توقف زمان میدهد.
2- بوکسور مجروح را نزد دکتر میبرد .
3- به محض اینکه به دکتر رسید بایستی با علائم و شروط زیر سوپر وایزر را از چگونگی اصابت ضربه مطلع سازد.

که چهارحالت اتفاق خواهد افتاد

1- اگر ضربه ای که موجب ایراد جراحت شده ؛ ضربه یا مشت درست بود correct punches بایستی مطابق شکل 1 به سوپر وایزر سیگنال داده شود.در این صورت اگر بازی توسط دکتر قطع شود نتیجه بازی TKOI خواهد بود .

2- اگر بوکسور بدون دریافت ضربه دچار مصدومیت گردد..مثل در رفتگی کتف –پیچ خوردن پا و غیره نیز همین سیگنال یا علامت را به سوپر وایزر نشان داده و در صورت قطع بازی توسط دکتر؛ نتیجه بازی TKOI خواهد بود.
مثلا" اگر باند آبی در اثر اصابت ضربه ی درست مجروح گردید و بازی توسط دکتر قطع شد .ریفری پس از سیگنال
فوق الذکر نتیجه را به صورت زیر به سوپروایزر اعلا م میکند.

BLUE CORNER TKOI

RED CORNER WINNER

3- در حالت سوم اگر ضربه ای که موجب ایراد جراحت شده ؛ ایراد صدمه ی غیر عمدی بود بایستی مطابق شکل 2 به سوپر وایزر سیگنال داده شود.در این صورت اگر بازی توسط دکتر قطع شود نتیجه بازی با پوئن شماری تعیین خواهدشد .و برنده کسی است که تا آن لحظه امتیاز بیشتری داشته باشد.
در هر راند و هر موقع از مسابقه.
به همه ی راندها پوئن داده خواهد شد حتی اگر راندی نا تمام باشد.

4- در حالت چهارم زمانی است که صدمه ای عمدی به بوکسور وارد شده و او را دچار مصدومیت یا INJURY نموده است که در این حالت به سوپر وایزر مطابق شکل 3 علامت میدهیم .اگر در این حالت بازی بوسیله دکتر قطع شود بوکسور ضارب دیسکالیفه خواهد بود.

گاهی اوقات بوکسور بدون ضربه DOWN میشود .یعنی در اثر لیز خوردن یا از دست دادن تعا دل به زمین میافتد که در این حالت ریفری بلافاصله مطابق شکل 4 به سوپروایزر سیگنال میدهد که نشان دهنده ی این است که افتادن بوکسور مزبور در اثر ضربه ی منجر به ناکدانی نیست . بوکسور مزبور نباید مانند سابق دستکش خود را به لباس خود کشیده تا تمیز شود بلکه داور بایستی با دستهای خود که دستکش به دست دارد دستکش های بوکسور را تمیز کند حتی اگر دستکش ها خونی باشد.
منتظر مطالب مهم بعدی باشید. 93/05/14 بابک بردبار

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.