مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com
مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

مبارزه تماشایی در سنگین وزن بین راسلان چاکااف و فرس اکوئندو


   عرض اندام تایسون سفید در رینگ روسیه
راسلان چاکااف ملقب به تایسون سفید در رینگ روسیه به عرض اندام پرداخت و حریف صاحب نام او فرس اکوئندو بود. این نبرد برای علاقه مندان به مشتزنی قابل توجه بود. مبارزه این دو مشتزن در 6 ژانویه در دسته سنگین وزن برای رتبه بندی در سازمان جهانی wba انجام شد که هم اکنون عنوان قهرمانی این سازمان در تصاحب ولادیمیر کلیچکو می باشد. گفتنی است که راسلان چاکااف متولد ازبکستان و مقیم آلمان است. فرس اکوئندو نیز متولد پورتوریکو و تبعه آمریکا است، هر دو مشتزن از تجربه بالایی برخوردارند و در بین سنگین وزن های حرفه ای حال حاضر جهان از اسم و رسم قابل توصیفی برخوردارند. 
رده بندی جهانی:
هم اکنون نام 1086 مشتزن فعال در رنکینگ جهانی سنگین وزنهای حرفه ای به چشم می آید که از بین آنها راسلان چاکااف در سطر 21 و فرس اکوئندو در سطر 33 قرار داشته و این درحالی است که راسلان چاکااف تا اواسط سال 2009 همیشه جزو 5 مشتزن سنگین وزن جهان قرارداشته است و وقتی درمقابل کلیچکو و پووتکین مغلوب شد نزول شدیدی در جدول رده بندی جهانی تجربه کرد. به هرحال او در رده بندی کشور ازبکستان صدرنشین جدول می باشد و در مقابل، فرس اکوئندو در آمریکا به عنوان نفر دوازدهم شناخته می شود. هرچند در کشور آمریکا عنوان دوازدهم در بین 366 آمریکایی بسیار عالی است. بنابراین فرس اکوئندو بالاتر از 345 مشتزن سنگین وزن آمریکایی قرار گرفته است.
وضعیت راسلان چاکااف :
این مشتزن 35 ساله دارای 180 سانتیمتر قد و 113 کیلوگرم وزن است. او در دوران آماتوری مدال طلای رقابت های جهانی 1997 بوداپست را بر گردن آویخت و یک سال بعد قهرمان آسیا شد و همین عنوان را در رقابتهای آسیایی 1999 تاشکند تکرار کرد. مدال نقره رقابت های جهانی 1999 هوستون و طلای جهانی 2001 از دیگر افتخارات دوران آماتوری اش محسوب میشود.
راسلان چاکااف در سال 1997 اولین تجربه حرفه ای اش را پشت سر گذاشت و تا 8 ماه پیش تعداد 33 پیروزی 2 شکست و 1 تساوی در کارنامه حرفه ای او ثبت گردیده برجسته ترین و دیدنی ترین مبارزه تایسون سفید در سال 2007 به نمایش درآمد زمانی که اولین شکست تلخ را به نیکولای والوف تحمیل کرد.
وضعیت فرس اکوئندو:
این مشتزن 41 ساله دارای 188 سانتیمتر قد و 102 کیلوگرم وزن میباشد و به او لقب سریع را اختصاص داده اند. وی درسال 1997 با 96 کیلوگرم وزن اولین رقابت حرفه ای خود را تجربه کرد و تعداد 37 پیروزی 8 شکست در کارنامه اش ثبت شده است. اکوئندو تا کنون با مشتزن هایی همچون: دریک رووسی،الیور مک کال،جین مارک ، جیمز تونی، ایواندر هالی فیلد،جان روییز، کریس برد و دیوید توآ.......... مبارزه داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.