مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com
مربی من

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

پیروزی های نابغه قزاقستانی شبیه به مایک تایسون شده

مبارزه چشمگیر برترین مشتزن سال 2013
گنادی گلاوکین از قزاقستان به عنوان برترین مشتزن سال 2013 دنیا،یک مبارزه چشمگیر را مقابل مشتزن پر قدرت و صاحب نام استرالیا به نام دانیل جیل به نمایش گذاشت. این نبرد هفته گذشته در دسته میان وزن در رینگی از کشور آمریکا به اجرا درآمدو گلاوکین موفق شد حریفش را در زمان 13 ثانیه پیش از اتمام راند 3 با نتیجه ناک داون مغلوب کند و این درحالی ست که کارشناسان اظهار داشتند که پیروزی های نابغه قزاقستانی شبیه مایک تایسون است. مایکل جرارد تایسون قهرمان اسبق سنگین وزن جهان بیشتر پیروزی هایش را در همان راندهای ابتدایی رقم میزد و قدرت ضربه هایش به حدی پر قدرت بود که وقتی به صورت حریف برخورد میکرد گیج کننده بود و تعادل حریف به شدت برهم میخورد و در اغلب مواقع توان باز ایستادن نداشت و زمانی که تعادل نسبی اش بر میگشت متوجه میشد که شکست خورده است و کار از کار گذشته. تایسون از سال 1985 الی 2005 تعداد 50 پیروزی 6 شکست و 2 تساوی را در کارنامه اش ثبت نموده و از بین پیروزی هایش تعداد 44 حریف را ناک اوت و ناک داون نموده است و فقط 6 نفر درمقابل تایسون تا پایان مبارزه دوام آورده اند و با اختلاف امتیاز شکست خورده اند. درهمین رابطه هم اکنون گلاوکین نیز تاکنون 30 مبارزه را بدون شکست با پیروزی پشت سر گذاشته و از بین این پیروزی ها تعداد 27 نبرد را با نتایج ناک اوت و ناک داون همراه ساخته و فقط 3 مشتزن توانسته اند تا پایان 12 راند مبارزه را ادامه بدهند و در نهایت نیز با اختلاف امتیاز مغلوب شده اند. 
تلخ ترین شکشست دانیل جیل:
دانیل جیل تلخ ترین شکست دوران حرفه ای اش را تجربه کرد. او چه در دوران آماتوری و چه حرفه ای اینچنین ضعفی را در برابر یک مشتزن تجربه نکرده بود و به واقع در برابر حریف قزاقستانی عاجز مانده بود و ضربات چپ و راست را بطور پی در پی و در کمال ناباوری دریافت میکرد. گفتنی است که دنیل پیش از این نیز 2 شکست را در دوران حرفه ای متحمل شده بود ولی در هر 2 نبرد پس از 12 راند مبارزه و با اختلاف بسیار ناچیز مغلوب شده بود شاید خودش هم تصور نمیکرد که روزی اینچنین حریفی او را تحقیر کند. 
کمربند قهرمانی wba
مبارزه بین گلاوکین و دانیل جیل بر سر کسب عنوان قهرمانی سازمان wba بود. گلاوکین در سال 2010 در سازمان فوق عنوان قهرمانی جهان را تصاحب کرد و به تبع آن نیز صاحب کمربند قهرمانی جهان در آن سازمان شدو این عنوان را مقابل 9 حریف دیگر حفظ نمود و اینبار آمده بود تا برای دهمین مرتبه به حفظ عنوانش بپردازد که به طور چشمگیر و مقتدرانه از عنوان دفاع کرد. 

مختصری درمورد دانیل جیل:
این مشتزن 33 ساله دارای 178 سانتیمترقد و 72 کیلوگرم وزن میباشد. او در دوران آماتوری با پوشیدن پیراهن تیم ملی استرالیا راهی مسابقات المپیک 2000 سیدنی شد، همانجا که بابک مقیمی و نوریان نیز حضور داشتند. وی در دور اول رقابتها مغلوب مشتزن ایتالیایی شد . در سال 2002 نیز در رقابت های تورنمنت بین المللی منچستر موفق به کسب مدال طلاشد. درهمان سال در بازی های اقیانوسیه قهرمان شد و همین عنوان را در سال 2004 نیز تکرار کرد و در اواخر سال 2004 به رینگ حرفه ای روی آورد و تاکنون تعداد 30 پیروزی و 3 شکست در کارنامه حرفه ای اش ثبت شده است. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.