مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

مربی من

http://www./my coach.blogsky.com

اختصاصی/ حسین نهرودی:سیما با بوکس مهربان باشد (14بهمن 93)


مدیر فنی تیم های ملی بوکس ایران اعتقاد دارد پخش مسابقات بوکس از سیما می تواند به پیشرفت این رشته ورزشی کمک شایانی کند.

به گزارش اسپورت تی وی، با سهمیه المپیکی که احسان روزبهانی برای ورزش ایران بدست آورد حالا اولین المپین ایران برای رشته بوکس به حساب می آید. همین موضوع بهانه ای شد تا نگاه فنی تری به این رشته ورزشی داشته باشیم. حسین نهرودی مو سپید کرده بوکس در یادداشتی به این موضوع پرداخته است که در ادامه آن را می خوانید:

بوکس همواره مشکلات خاص خودش را دارد. با اینکه در سطح کشور و در هر استانی علاقه مند به این رشته ورزشی وجود دارد اما بزرگ ترین مشکل این رشته ورزشی پخش تلویزیونی آن است . وقتی این رشته ورزشی در لیست برنامه های تلویزیون جایگاهی ندارد ما چه می توانیم بکنیم تا باعث سوق اسپانسر ها به سوی بوکس شویم.

اما به سراغ داشته هایمان برویم و ببینیم کجای کار هستیم. بعد از اتمام مسابقات قهرمانی کشور در بروجرد لرستان حالا اردوی آمادگی را داریم که البته در این میان قهرمانانی چون علی مظاهری و جاسم دلاوری حضور ندارند. البته هر کدام از این بوکسورها مشکلات خاص خودشان را دارند. مظاهری مشکل کمر درد دارد و دلاوری هم مشکلات کاری. البته این دو نسبت به ما کم لطفی داشته اند و دل به تمرین و مسابقه نمی دهند.

از طرف دیگر کار برای کسب سهمیه المپیک برای دوره بعدی بازیها بسیار سخت و دشوار شده است. پیش از این به 5 نفر اول تورنمنت های مختلف سهمیه المپیک را می دادند اما برای ریو فقط به قهرمان و نایب قهرمان سهمیه می دهند و همین موضوع کار ما را بسیار سخت کرده است. ما در المپیک لندن 4 سهمیه گرفتیم که به نظرم برای المپیک ریو رسیدن به همین 4 سهمیه بسیار کار سختی است.

مسابقات قهرمانی جهان ، قهرمانی آسیا و دو تورنمنت دیگر را در سال اینده داریم و بوکسورهای ما فقط باید طلا و نقره بگیرند تا بتوانند جواز حضور در بازیهای تابستانی ریو 2016 را دریافت کنند.

و بالاخره نکته پایانی در مورد احسان روزبهانی که موفق شد برای بار دوم و در همان دور اول مسابقات انتخابی المپیک سربلند بیرون بیاید. احسان دیگر یک بوکسور باتجربه شده که مدال آسیایی هم دارد. او در این چند سال عادت به مسابقه در 8 راند کرده و برای المپیک باید در 3 راند مبارزه کند. شاید تصور عمومی از راحت تر شدن کار در 3 راند باشد اما اهل فن می دانند که شرایط مبارزه در 3 راند المپیکی بسیار سخت تر است و برنامه های تمرینی و در کل زندگی دیگری می خواهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.