سوكيو كوشين اهواز

آدرس باشگاه سوکیوکوشین شيهان رضا شيرانی  

اهواز : کوروش خ عامری باشگاه نور خوزستان روزهای فرد 19الی 21

آموزش خصوصی پذیرفته می شود:

دفاع شخصی کاربردی. مبارزه خیابانی ترکیبی و مدیتیشن 

تلفن : 09167350659 

انسان بودن ...

✨هرچه روح تو عظیم تر باشد اشتباهات دیگران راکوچکتر میبینی

هرچه بزرگوارتر باشی کمتر به دیگران نیازمندی

هرچه کمتر نیازمند باشی کمتراز آنان دلگیر میشوی

هرچه کمتر دلگیر شوی کمتر آسیب میبینی. 

 

مدی تیشن چیست؟ و چرا باید مدیتیشن کنیم ؟

سلام به همه دوستان علاقمند به ورزش و هنرهای رزمی، مدتی است که به دلیل مشغله و گرفتاری های زندگی کمتر دست به قلم میبرم. اکنون که خدای متعال این فرصت را داد که مطلبی را خدمت شما دوستان بیان کنم ،سپاس گزارم. در جامعه امروزی که به عصر تکنولوژی و ارتباطات نام گرفته و همه مردم از صبح تا شب در حال دویدن و تلاش و کوشش هستند برای بدست آوردن یک لقمه نان شاید گفتن این که روزی حداقل 10 دقیقه برای مدیتیشن وقت بگذارید تا به یک واکنش آرام شدگی در بدن ایجاد کنید. آرامشی که امروزه با توجه به وجود آمدن این همه امکانات و پیشرفت تکنولوژی هنوز گمشده و دست نیافتی است برای خیلی از افراد در جوامع مختلف، مدیتیشن نه تنها به ما آرامش را می آموزد بلکه باعث می شود که وضعیت ذهنی خود را ارتقا دهیم و در زندگی روزانه خود تصمیات بهتری بگیریم. من یه تمرین ساده برای کسانی که میگویند وقت نداریم به تمرین مدیتیشن بپردازیم.من یک روش بسیار ساده را بیان میکنم.

روزي حداقل شش بار شروع به انجام دادن روش بسیار ساده اي کن. 
هر بار تنها سی ثانیه زمان میبرد، 
که در کل روز می شود 3 دقیقه. 

این کوتاه ترین مدیتیشن در تمام جهان است! 

اما باید ناگهانی 
انجامش دهی- کل نکته اش در همینجا است. 
در خیابان راه می روي - ناگهان به یاد بیاور. متوقف شو، کاملاً متوقف شو، هیچ حرکتی نکن. فقط براي نیم دقیقه در حضور باش. موقعیت هرچه که باشد، کاملاً متوقف شو. تنها نسبت به اتفاقی که می افتد حاضر باش. سپس دوباره شروع به حرکت کن. روزي شش بار. می توانی بیشتر هم انجام دهی اما نه کمتر- گشایش بیشتري به همراه خواهد آورد. می بایست ناگهانی انجام شود. 

اگر به ناگه حضور داشته باشی، کل انرژي تغییر می کند. تداومی که در ذهن بود متوقف می شود. و چنان ناگهانی است که ذهن نمی تواند به سرعت فکر جدیدي خلق کند. براي ذهن زمان می برد؛ 
ذهن احمق است. 
هرجا، هر لحظه که به یاد آوردي، تکانی به کل وجودت بده و متوقف شو. نه تنها آگاه خواهی شد،بلکه به زودي احساس می کنی که دیگران نیز از انرژي ات آگاه می شوند- که اتفاقی رخ داده؛ 
چیزي از ناشناخته بر تو وارد شده است.

 

به هرآنچه که  بیندیشید خلق خواهد شد.

به هرآنچه که  بیندیشید خلق خواهد شد.

یک اندیشه زیبا و مثبت 

برای شما بهشت را می سازد و 

ی اندیشه منفی جنهم را 

در دنیایت خلق میکند 

انتخاب اش تنها باتوست .......

 

برنامه تمرین رزمی

بزودی برنامه تمرین رزمی ارسال می شود.

طرز تهیه نوشیدنی چربی سوز با خیار

می خواهیم نوشیدنی های لذیذ چربی سوز با طعم خیار را به شما آموزش دهیم و پیشنهاد میکنیم  با روش‌هایی  چربی سوزی با خیار آشنا شوید
 
برای بسیاری از ما خیار تنها یک گونه صیفی یا میوه خوشمزه است که از آن در میهمانی‌ها در کنار سایر میوه‌ها استفاده می‌کنیم و شاید تا ...
 

به گزارش مجله پزشکی دکتر سلام برای بسیاری از ما خیار تنها یک گونه صیفی یا میوه خوشمزه است که از آن در میهمانی‌ها در کنار سایر میوه‌ها استفاده می‌کنیم و شاید تا به امروز خیلی به خواص و توانایی این گیاه سبز رنگ دقت نکرده بودیم. این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین ث است که می‌تواند در نقش چربی سوز به کار رود.

 

* یک عدد خیار خرد شده، مقداری تمشک و نعناع را به همراه 350 گرم ماست و مقداری یخ درون دستگاه مخلوط کن بریزید و به خوبی ترکیب کنید. این ترکیب می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی تقویتی و همچنین چربی سوز عالی برای زمان پس از تمرین عمل کند. فراموش نکنید که کلسیم موجود در ماست نیز یک چربی سوز ایده آل است.

 

* یک ترکیب مناسب دیگر که از آن می‌توان به عنوان یک وعده غذایی کامل نیز بهره برد، ترکیب 100 گرم پنیر فتا، یکخرد شده، یک قاشق غذا خوری ماست و 100 گرم زیتون سیاه است. باید گفت که پنیر فتا یک منبع مناسب ویتامین ب 2 است که سوخت و ساز بدن را افزایش داده و در ترکیب با خیار و ماست به چربی سوزی بیشتر منجر می‌شود.

یک عدد خیار خرد شده، مقداری تمشک و نعناع را به همراه 350 گرم ماست

و مقداری یخ درون دستگاه مخلوط کن بریزید و به خوبی ترکیب کنید. این ترکیب می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی تقویتی و همچنین چربی سوز عالی برای زمان

پس از تمرین عمل کند

* آیا تا به حال در مورد سوپ خیار شنیده بودید؟ برای درست کردن این سوپ کافی است که تخم‌های خیارها را خارج کنید و سپس آن‌ها را به مدت 2 دقیقه تفت دهید. سپس خیارها را با 500 میلی لیتر آب مرغ و یک پیاز خرد شده ترکیب کنید. این مخلوط را با حرارت بپزید و مقداری پودر فلفل نیز به آن اضافه کنید. این سوپ شدیداً متابولیسم بدن شما را فعال کرده و به شما در چربی سوزی کمک خواهد کرد.

 

* اما فرمول نهایی ما برای شما یک ترکیب سالم دیگر است که بر اساس ترکیب یک خیار بزرگ خرد شده با سیر حب شده است. این ترکیب را با مقداری نعناع ترکیب کرده و مقداری خامه ترش را نیز به آن اضافه کنید. از این ترکیب سس گونه می‌توانید در کنار ماهی قزل آلا استفاده کنید. بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که سیر نیز دارای ترکیب‌هایی است که چربی سوز هستند.

روش تمرین با کیسه بکس

 

 

کیسه بکس یکی از قدیمی ترین و همچنین کارا ترین وسایل تمرین بوکس می باشد.متاسفانه تاثیرات کیسه بوکس در افزایش سرعت و قدرت و بالا بردن تحمل در بوکسور به طور کامل شناخته نشده است. تولید کنندگاه وسایل ورزشی هر روز وسایل تازه ای را برای ورزش کردن ابداع می کنند اما تاکنون کار چندانی روی کیسه بوکس انجام نشده است.با این حال برای مربیان و دست اندر کاران بوکس ثابت شده است که یکی از بهترین وسایل تمرینی برای بوکسورها کیسه بوکس می باشد.

اگر یک تایپیست بخواهد در کار خود پیشرفت کرده و با سرعت بالا تری تایپ کند باید از صفحه کلید کامپیوتر یا دستگاه تایپ استفاده کند و روی آن تمرین کند یک بوکسور هم باید برای افزایش قدرت و سرعت مشتهای خود مشت بزند و وسیله این کار کیسه بوکس او می باشد.برای افزایش سرعت و قدرت در ضربات آنچه باید رعایت شود این است که ضربه با نهایت قدرت به کیسه بوکس زده شود.همچنین در هنگاه مشت زنی به کیسه باید دور آن حرکت کرد مانند اینکه با یک حریف واقعی مبارزه می شود.

قانون تمرین با کیسه بوکس راندهای ۲ دقیقه ای و ۳ دقیقه ای می باشد که اغلب ۴ بار تکرار می شوند.بوکسورهای آماتور در راندهای ۲ دقیقه ای و حرفه ای ها در راندهای ۳ دقیقه ای به تمرین می پردازند و ۱ دقیقه استراحت بین رانده توصیه می شود.بوکسورهای معتبر و حرفه ای برای افزایش توان مبارزهای خود دو روش خاص را پیش می گیرند.یا اینکه زمان استراحت بین راندها را کاهش می دهند مثلا به جای یک دقیقه ۳۰ ثانیه استراحت می کنند یا زمان راندها را افزایش می دهند مثلا آماتورها به جای دو دقیقه ۳ دقیقه تمرین می کنند و حرفه ای ها به جای ۳ دقیقه ۴دقیقه با کیسه تمرین می کنند.مسلما بوکسوری که تحمل ۴ دقیقه مشت زنی را دارد در مبارزه ۳ دقیقه ای واقعی بهتر عمل می کند.

البته آنطور که تجربه نشان داده است افزایش زمان زمان راندها بهتر از کاهش زمان استراحت بین راندها است.

 

 

تمرین چپ و راست سرعتی(جب و پانچ سرعتی)

این یکی از تمرینات خیلی خوب و مفید با کیسه بوکس می باشد.این تمرین از این قرار است که به مدت ۱۵ الی ۶۰ ثانیه(بر حسب توان ورزشکار)با شدت و سرعت تمام مشتهای چپ و راست طوری به کیسه بوکس وارد می شود که کیسه بوکس فرصت به عقب برگشتن را نداشته باشد.توجه شود که این تمرین باید با حد اکثر شدت و توان اجرا شود.این تمرین یکی از تمرینات پیشنهادی برای افزایش قدرت و سرعت بوکسورها می باشد.

این تمرین به نام تمرین المپیکی هم نام گذاری شده است زیرا در اغلب اردو های المپیک بوکس کشورهای مختلف اجرا می شود.به این نکته باید توجه کرد که این تمرین با کیسه به تنهایی کافی نبوده و باید همراه با بقیه تمرینها اجرا گردد.

یک مثال از برنامه تمرینی با کیسه بوکس:

۱ ۴ راند ۳ دقیقه ای کیسه زدن مهارتی(تمرین روی مهارتها مثلا مشتها و جا خالی و...).

۲ ۴ راند ۳۰ ثانیه ای چپ و راست سرعتی.

۳) در پایان ۱ راند ۳ دقیقه ای کیسه زدن معمولی.

بین هر راند ۱ دقیقه استراحت.

توجه شود که مرحله سوم بسیار مهم است زیرا بدن بوکسور را برای مقاومت در برابر خستگی آماده می کند.

 

 

تغییر در تمرینات

پیشنهاد می شود در تکنیک چپ و راست سرعتی زمانها تغییر کند مثلا گاهی به جای ۴ راند ۳۰ثانیه ای می توان ۱۰ راند ۱۵ ثانیه ای با ۴۵ ثانیه استراحت بین آنها را انجام داد.اینگونه تغییر در تمرینات می تواند باعث افزایش قدرت و سرعت و توان غیر هوازی در بوکسور شود.

 

 

تمرین بوکس قدرتی

یک تکنیک دیگر در تمرین با کیسه بوکس تمرین بوکس قدرتی می باشد.در این تمرین در راندهای ۶۰ الی ۹۰ ثانیه ای با تمام قدرت از انواع مشتهای بوکس مثل پانچ و کراس و آپر کات و هوک... استفاده می شود.

یک مثال از برنامه تمرینی بوکس قدرتی روی کیسه بوکس:

۱ ۳ راند ۳ دقیقه ای تمرین مهارتی روی کیسه بوکس

۲ ۴ راند ۱ دقیقه ای تمرین قدرتی روی کیسه بوکس

۳ ۵ راند ۳۰ ثانیه ای تمرین چپ و راست سرعتی

توجه:

بین هر راند ۱ دقیقه استراحت.

 

 

یک برنامه تمرینی دیگر

۱۰ راند ۱ دقیقه ای بوکس قدرتی

این تمرین برای بوکسورهای حرفه ای طراحی شده و برای افزایش قدرت ضربات بسیار موثر است.

 

 

کلام آخر

کیسه بوکس یکی از بهترین وسایل تمرینی یک بوکسور برای افزایش قدرت و سرعت ضربات دست می باشد.پیشنهاد می شود در تمرین با کیسه بوکس روزهای هفته را تقسیم کنید یعنی مثلا یک روز بیشتر روی مهارت و روزی دیگر بیشتر روی قدرت و سرعت کار کنید.

 

برای همه ی ما پیش می آید. حتی برای آنهایی که سالهاست به ورزش کردن عادت کرده اند .

برای همه ی ما پیش می آید. حتی برای آنهایی که سالهاست به ورزش کردن عادت کرده اند و از کوچکترین زمانی برای انجام تمرینات ورزشی استفاده می کنند. 
ورزش می کنید و می کنید تا یک روز می رسد که می بینید دیگر نمی توانید. مشکل کجاست؟ هر کس دلیلی مخصوص خود دارد. 
راه حل غلبه بر این مشکل این است که ابتدا ببینید دلیل شما برای کنار گذاشتن ورزش چه بوده است و بعد دنبال راه حلی برای آن باشید. 
دلیل 1: کمبود وقت دارید 
این متداول ترید دلیل افراد شمرده می شود. شما باید کار کنید، به زن و بچه و خانواده تان برسید، دوستانی هم دارید که باید به آنها سر بزنید و همراه آنها به گردش بروید. کارهای روزانه تان هیچوقت تمامی ندارد و معمولاً سر وقت باشگاه رفتنتان کارها هجوم می آورند. 
چه می توانید بکنید: 
برای زمان ورزش کردنتان برنامه ریزی کنید. سعی کنید به هر نحوی که شده با برنامه ریزی دقیق ساعتی هم به باشگاه رفتن در برنامه روزانه تان اختصاص دهید، مثل وقت دکتر یا کارهای دیگر که می کنید. و زمانی که این برنامه ریزی را انجام دادید، سعی نکنید آن را پشت گوش بیندازید و طبق برنامه جلو روید. 
از وقت خود بهترین استفاده را ببرید. کار دومی که می توانید بکنید این است که بهترین استفاده را از زمانی که برای ورزش اختصاص داده اید ببرید. می توانید از تمرینات ترکیبی استفاده کنید. تا چند ماهیچه را در آن واحد با هم ورزش دهید. 
برنامه های کوتاه مدت بریزید. اگر فقط در روز 30 دقیقه برای ورزش کردن وقت دارید، نگران نباشید. هنوز هم می توانید از این وقت استفاده ی خوبی ببرید. اما باید خوب کار کنید. حتماً لازم نیست چند ساعت در روز وقت بگذارید تا نتیجه بگیرید. 
باشگاهی انتخاب کنید که در دسترستان باشد. وقتی می خواهید باشگاه ورزشی انتخاب کنید، حتماً در نظر داشته باشید که به راحتی در دسترستان باشد. می توانید یک باشگاه در سر راه کارتان انتخاب کنید. 
دلیل دوم: نتیجه نمی گیرید 
سه ماه است که ورزش می کنید و هیچ نتیجه ای نگرفته اید. به همین دلیل می گویی که چرا دیگر خود را اذیت کرده و به ورزش ادامه دهید و انگیزه خود را از دست می دهید. اگر دلیل شما برای کنار گذاشتن ورزش این بوده است، الان زمان این رسیده است که برنامه ورزشی خود را دوباره مرور کنید. 
چه می توانید بکنید: 
مربی خصوصی بگیرید. می توانید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا او شما را راهنمایی کند. مربی خصوصی می تواند خیلی زود تغییرات لازم را در برنامه ورزشیتان داده و به شما برای گرفتن نتیجه ی دلخواه کمک کند. 
هدفی واقعی داشته باشید. اگر ورزش را یک ماه پیش با وزن 200 پوند و 25% چربی آغاز کرده اید، مسلماً نمی توانید در عرض چند هفته این 25% چربی را به 10% چربی برسانید. اگر هدف بزرگی در ذهن دارید، این هدف را به اهداف کوچکتری تقسیم کنید. و خواهید دید که پیوسته تغییرات را مشاهده خواهید کرد و به اهدافتان خواهید رسید. 
سالم غذا بخورید. نگاهی هم به رژیم غذاییتان بیندازید. اگر موقع تماشای تلویزیون عادت دارید یک مشت بادام هندی در دستتان باشد یا زیاد مشروب می خورید یا...دیگر از نتیجه ندادن ورزش شکایتی نداشته باشید. چون این کارها جلوی پیشرفت شما را گرفته یا حتی ممکن است چاق ترتان هم بکند. وقتی برنامه مناسب و سالمی برای غذا خوردنتان داشته باشید، خیلی زود به نتیجه خواهید رسید. 
دلیل 3: در ورزش صدمه دیده اید 
اگر اخیراً در ورزش به خود صدمه ای زده باشید، مطمئناً دلیلی براین می شود تا ورزش را به کل کنار بگذارید. اما نا امید نشوید و از باشگاه رفتن خودداری نکنید. 
چه می توانید بکنید: 
به جنبه های دیگر فکر کنید. سعی کنید تمرکز خود را روی جنبه های دیگر ورزش که فراموش کرده بودید معطوف کنید. اگر تا به حال وزنه ها با شدت می زدید و پرتاب می کردید، بیشتر مراقب باشید. 
روی قسمت های دیگر بدنتان کار کنید. اگر یکی از اعضایتان مثل شانه آسیب دیده است، هنوز هم می توانید ورزش های دیگری مثلاً تمرینات مربوط به پا را انجام دهید. فقط به خودتان زمان کافی برای استراحت بدهید و حتماً به خاطر ناحیه ی آسیب دیده به پزشک مراجعه کنید.

بهترین ساعت برای ورزش کردن ......

 

 

ورزش در ساعات متفاوت روز​ اثر یکسانی بر بدن ندارد. بنابر پژوهشی که «شورای آمریکایی ورزش» انجام داده، چنانچه افراد صبح‌ها پس از بیدار شدن از خواب و قبل از صرف صبحانه پیاده‌روی کنند یا بدوند، راحت‌تر به انجام فعالیت‌های جسمی عادت خواهند کرد. لوموند: ورزش در ساعات متفاوت روز​ اثر یکسانی بر بدن ندارد. بنابر پژوهشی که «شورای آمریکایی ورزش» انجام داده، چنانچه افراد صبح‌ها پس از بیدار شدن از خواب و قبل از صرف صبحانه پیاده‌روی کنند یا بدوند، راحت‌تر به انجام فعالیت‌های جسمی عادت خواهند کرد. ناشتا ورزش کردن به مدت 30 تا 45 دقیقه و با فعالیت شدید کاهش وزن را آسان‌تر می‌کند. اگر فردی نخواهد با شکم خالی از خانه خارج شود و به ورزش بپردازد، می‌تواند پیش از خروج​ یک صبحانه بسیار سبک بخورد؛ صبحانه‌ای که می تواند انرژی لازم برای فعالیت‌های جسمی را فراهم آورد. متخصصان معتقدند بهترین زمان برای ورزش بین ساعت 6 تا 8 صبح است. در این زمان، کورتیزول، هورمون استرس در بالاترین سطح خود قرار دارد. این هورمون باعث سوخت و ساز چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها می‌شود و آنها را به انرژی تبدیل می‌کند که در حین انجام فعالیت ورزشی به مصرف می‌رسد. علاوه بر این، ورزشکارانی که صبح را انتخاب می کنند، خواب بهتری نیز دارند. محققان دانشگاه کارولینای شمالی اثبات کرده‌اند​ انجام فعالیت‌های ورزشی در صبح، کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. امتیاز دیگری که برای ورزش صبحگاهی بیان می شود، کاهش اشتها ​طی روز است. به این ترتیب، فرد در طول روز تمایل کمتری به هرزه‌خوری خواهد داشت! ورزش بعدازظهر برای تنظیم ساعت بدن بنابر نتایج مطالعه دانشگاه کارولینا، تمرین‌های ورزشی عصرگاهی به بازگرداندن تعادل شبانه‌روزی (توالی روز ـ شب) کمک می‌کند. بر هم خوردن تعادل زمانی و مختل شدن ساعت بیولوژیک بدن ممکن است باعث بروز بیماری‌ها و عوارض متعددی از جمله دیابت، چاقی مفرط، از دست دادن حافظه و اختلالات خلقی شود. ورزش شبانه و آرامش ورزش در ساعات پایانی بعدازظهر، به از میان رفتن تنش‌های انباشته‌شده در طول روز کمک می‌کند. به اعتقاد متخصصان دانشگاه آمریکایی، انجام فعالیت‌های بدنی پس از کار و اگر ممکن باشد بین ساعات 5 تا 7 بعدازظهر می‌توان شدیدترین تمرین‌ها را انجام داد؛ زیرا در این زمان، دمای بدن در بالاترین درجه خود قرار دارد و عملکرد فرد ممکن است بیشتر از توانایی عادی او باشد. اما انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین از ساعت 7 به بعد به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، زیرا افزایش دمای بدن مانع از خواب راحت شبانه می‌شود.

برگزاری مسابقات بین المللی سو کیوکوشین کاراته مردان و زنان - اصفهان

 

برگزاری مسابقات بین المللی سو کیوکوشین کاراته مردان و زنان - اصفهان

 

مسابقات بین المللی سو کیوکوشین در تمام ردهای سنی مردان - زنان در تاریخ 22و23و24 مرداد1393 در اصفهان چهاراه تختی - ورزشگاه تختی سالن 17 شهریور برگزار می گردد .